22 اردیبهشت 1402 - 12:03 ق.ظ

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان:

جایزه ویژه مدیریت شهری در دوره‌های بعدی جشنواره شیخ بهایی پررونق‌تر می‌شود

مرتضی نصوحی در رویداد ارائه طرح‌های مرحله نهایی هفدهمین دوره جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ‌بهایی، اظهار کرد:از زمانی که ایده جایزه ویژه مدیریت شهری مطرح شد، شهردار و اعضای شورای شهر اصفهان از آن استقبال کردند و با مصوبه شورا مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان برای جایزه آن پیش‌بینی شد.

جایزه ویژه مدیریت شهری در دوره‌های بعدی جشنواره شیخ بهایی پررونق‌تر می‌شود

قرار است به رتبه اول ۳۰۰ میلیون، رتبه دوم ۱۵۰ میلیون و رتبه‌های سوم و چهارم هر کدام ۵۰ میلیون تومان اهدا شود.
وی ابراز امیدواری کرد که شهرداری اصفهان در تعامل با سایر کلانشهرها بتواند جایزه ویژه مدیریت شهری را برای دوره‌های بعدی جشنواره پررنگ تر و با مبالغ بیشتر اجرا کند.
مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با اشاره به هدف این جایزه گفت: قصد داریم هزینه‌های اداره شهر را از دوش شهروندان کمتر کرده و از این مسیر بتوانیم شهرهای خود را فناورانه مدیریت کنیم.
وی با بیان اینکه شهرداری حدود ۳۰۰ وظیفه به عهده دارد و همین امر موید آن است که برای اداره بهتر شهر نیاز به فناوری داریم، افزود: با آسیب شناسی مجموعه‌های دانش‌بنیان دریافتیم که اغلب آنها به حوزه‌های دارویی، فولادی و شیمیایی ورود کرده‌اند و حوزه مدیریت شهری بازار خفته و بکر باقی مانده و ناشناخته است.

نصوحی ادامه داد: تنها در حوزه آتش‌نشانی و حمل‌ونقل هوشمند می‌توان از فناوری‌های بسیاری بهره برد و هنوز خیلی جای کار دارد؛ در حوزه ساخت قطار شهری نیز قطعات ریز و درشت زیادی وجود دارد که هنوز بومی‌سازی نشده است.
وی گفت: مدیریت پسماند نیز گریبان‌گیر تمام کلانشهرها شده است و در اصفهان روزانه یک‌هزار پسماند تر باید جمع‌آوری شود. در بازیافت مصالح ساختمانی نیز با مشکل روبرو هستیم بنابراین باید فناوری‌های روز به کمک ما بیاید.
مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان ادامه داد: تصمیم داشتیم با چالشی کردن موضوعاتی که در مدیریت شهری به آن دچار هستیم و همچنین قرار دادن امتیازهای ویژه در جایزه ویژه مدیریت شهری، ایده‌ها و شرکت‌های جوان و با انگیزه را نسبت به مدیریت شهری حساس کنیم

کد خبر: 133473

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0