18 مهر 1402 - 1:00 ب.ظ

سرپرست بنیاد مسکن اردستان خبر داد:

تعطیلی پروژه‌های مسکن اردستان به دلیل نبود نیروی کار

محمدعلی نریمانی سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اردستان گفت: پروژه‌های مسکن شهرستان اردستان به دلیل جمع‌آوری نیروهای افغانی و نبود نیروی کار بومی با قیمت مناسب تعطیل شده است.

تعطیلی پروژه‌های مسکن اردستان به دلیل نبود نیروی کار

نریمانی اظهار داشت : عملیات بتن‌ریزی عرشه پل روستای سیل زده نهوج که بر اثر وقوع سیل تخریب شده بود با هزینه بیش از ۲۰ میلیارد ریال انجام شد.

وی افزود: سیل خردادماه در روستای نهوج اردستان باعث شد ۲۲ واحد مسکونی به‌طور کامل تخریب شود، ولی به دلیل اینکه تاکنون فقط شش مالک این منازل برای بازسازی به بنیاد مراجعه کردند، بنیاد مسکن نمی‌تواند عملیات بازسازی و تسهیلات را پرداخت کند.

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اردستان با بیان اینکه اکنون ۱۶۰ واحد مسکونی در روستاهای ونین، امیران و ظفرقند در حال ساخت است، گفت: همچنین پروژه ساخت ۷۲ واحدی نهضت ملی مسکن توسط پیمانکاران بنیاد مسکن در حال ساخت است که پیشرفت خوبی داشته است.

نریمانی یکی از مشکلات حوزه ساخت مسکن در شهرستان اردستان را نبود نیروی کار بومی عنوان کرد و گفت: اکنون حدود ۱۲۰ واحد مسکونی در روستاهای ونین و امیران به دلیل جمع‌آوری نیروهای اتباع افغانی و نبود نیروی کار بومی تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه اکنون پروژه‌های مسکن شهرستان به دلیل جمع‌آوری نیروهای افغانی و نبود نیروی کار و پیمانکار بومی با قیمت مناسب تعطیل شده است، اضافه کرد: اختلاف قیمت ساخت مسکن توسط نیروهای افغانی در مقایسه با نیروی بومی هر متری ۲۰۰ هزار تومان است و این وضعیت هزینه‌های اضافی را برای متقاضیان در بر دارد.

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اردستان، گفت: مجموعه دستگاه‌های مسئول در سطح کشور باید مساعدت کنند تا از افغانی‌هایی که می‌شود از آنها به نفع متقاضیان مسکن استفاده کرد، بهره برد. با توجه به وضعیت تورم و اقتصادی که وجود دارد تعطیلی پروژه‌های مسکن هزینه‌های اضافی را برای متقاضیان خواهد داشت.

نریمانی یکی از برنامه‌های بنیاد مسکن در حوزه مسکن روستایی را پرداخت تسهیلات کم‌بهره عنوان و اظهار کرد: خانه‌های روستایی که نیاز به بازسازی و مرمت دارند می‌توانند از تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی بنیاد مسکن برای مرمت، بهسازی و حتی نوسازی منازل خود استفاده کنند. البته وام بهسازی و نوسازی مسکن روستایی شرایط خاصی دارد که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن از جزئیات آن مطلع شوند.

کد خبر: 138125

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0