21 شهریور 1400 - 6:00 ب.ظ

تاخیر در اجرای پروژهای عمرانی باعث خسران توسعه پایدار خواهد شد

مجتبی فقیهی کارشناس مدیریت توسعه شهری و روستایی گفت: پروژه های عمرانی بخش عمومی نقش مهمی در توسعه شهر ایفا می کند که این ‌امر باعث تسهیل گری و تسریع رشد سایر بخش های اقتصادی شهر خواهدشد. نتیجه این امر متمایز شدن شهر از جمیع جهات اقتصادی سیاسی فرهنگی و مدیریتی نسبت به بقیه شهرها است.

به گزارش عصر اصفهان ؛ فقیهی  بیان داشت : باید در نظر داشت محدودیت زمان یک محدودیت بسیار مهم و اجتناب ناپذیر است .زیراشهرها به سرعت در حال تغییر هستند و تهدیدها و فرصت ها شهرها را در چالش رقابت های گسترده ای قرار می دهند.

وی در ادامه  با بیان اینکه گاهی این فرصت ها و تهدیدها بسیار زود گذر هستند، گفت :  بنابراین ممکن است اشتباه در پرداختن به نوع پروژه های عمرانی از حیث هزینه ها و پیامدها ی انتخاب گاهی جبران ناپذیر باشد.

کارشناس مدیریت توسعه شهری و روستایی افزود : تاخیر زمانی و افزایش هزینه ها معمولا منجر به اثرات نامطلوب بر رشد اقتصادی می گردد و گاهی حتی باعث متوقف شدن پروژهای عمرانی نیز می شود و پیامدهای مدیریتی اقتصادی و فرهنگی و سیاسی جبران ناپذیری برای مدیریت شهر دارد.

فقیهی  اظهار داشت : شهر اصفهان به جهت وضعیت اقلیمی که در آن واقع شده از نظر نقطه اتصال شمال به جنوب و شرق به غرب کشور و شهری مهاجر پذیر و توریستی می بایست نسبت به بررسی و بازبینی پروژهای عمرانی وباز شدن گره های شهری اقدامی موثری را انجام دهد و این مرهون شناخت صحیح نیازها و منابع موجود و همسویی آنها می باشد.

203

کد خبر: 37582

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0