20 مرداد 1402 - 8:59 ق.ظ

بزرگداشت سردار شهید جاوید الاثر حجت الاسلام مصطفی ردانی پور در اصفهان برگزار شد

بزرگداشت سردار شهید جاوید الاثر حجت الاسلام مصطفی ردانی پور از فرماندهان دفاع مقدس عصر دیروز در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد. نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران در این آئین گفت: منطق شهدا منطق عاشورا و حسن است و مظهر غیر الله است.

به گزارش عصر اصفهان، حجت الاسلام حاج صادقی افزود: حجت الاسلام شهید ردانی پور یکی از برجسته‌ترین فرماندهان بود و مهمترین ویژگی این روحانی فرمانده مجاهد جامعیت شان بود اینکه نه معنویت و عرفانش او را از جهاد بازداشت و نه جهادش او را از مرز تقوا خارج کرد.

او گفت: این انقلاب نه فقط تولد جدید اسلام است می‌رود عالم را آماده ظهور کند و انقلاب توقف ندارد و هرکس در مقابل امواج این انقلاب قرار گیرد محکوم به نابودی است.

نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: امروز اگر افتخار داریم با سربلندی می‌گوییم ۴۵ سال از نظام ولایی ما می‌گذرد، سختی داشتیم، اما انقلاب ما توقف نداشته است سنگر‌هایی که بدست جبهه انقلاب فتح می‌شود استقامت می‌خواهد و در جبهه حسینی بودن ایثار وتحمل می‌خواهد.

حجت الاسلام حاج صادقی گفت: مردم سختی‌ها ومشکلا ت وبعضی وقت‌ها بد عمل کردن‌ها را می‌بینند و امروز کشور‌های عربی به التماس افتاده اند با ایران ارتباط داشته باشند و این به برکت انقلاب است.

سردار شهید حجت‌الاسلام‌مصطفی ردانی‌پور در سال ۱۳۳۷، در یکی از خانه‌های قدیمی منطقه مستضعف‌نشین اصفهان متولد شد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه، شهید ردانی‌پور با عضویت در شورای فرماندهی سپاه یاسوج، فعالیت‌های همه‌جانبه خود را آغاز کرد.

با شروع جنگ تحمیلی شهید ردانی‌پور به همراه تعدادی از همرزمان خود، از کردستان وارد جنوب شد و با نیرو‌های اعزامی از اصفهان که در نزدیکی آبادان، جبهه دارخوین مستقر بودند، شروع به فعالیت کرد.

او مدت‌ها با رزمندگان اسلام، در خطی که به «خط شیر» معروف بود، علیه دشمن بعثی به مبارزه پرداخت. شهید ردانی‌پور سلاح بر دوش، به تبلیغ و تقویت روحی رزمندگان می‌پرداخت و این خود یکی از دلایل ۶ ماه مقاومت مستمر نیرو‌ها در این خط بود.

در عملیات فتح‌المبین در فروردین‌ماه سال ۱۳۶۱، برادر کوچک‌ترش، به شهادت رسید و خود نیز به‌شدت مجروح و در اثر همین جراحت یک دستش معلول شد.

سرانجام در عملیات والفجر ۲ جسم پاکش در ۱۵ مردادماه سال ۱۳۶۲ در منطقه حاج عمران، مظلومانه بر زمین ماند و روح پرعظمتش به معراج پر کشید.

کد خبر: 136294

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0