9 اردیبهشت 1402 - 3:55 ب.ظ

شناسایی 539 کلاهبردار در فضای مجازی

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان از شناسایی 539 کلاهبردار در فضای مجازی و استرداد 46 میلیارد ریال به مال باختگان با مسدود سازی حساب های بانکی کلاهبرداران خبر داد.

شناسایی 539 کلاهبردار در فضای مجازی

سرهنگ مرتضوی بیان داشت: جرم کلاهبرداری درفضای مجازی و برداشت های غیر مجاز از حساب های بانکی شهروندان همچنان یکی از پرتعداد ترین پرونده های تشکیل شده در پلیس فتا است که این موضوع از دانش ضعیف کاربران نسبت به استفاده از این فضا حکایت دارد.

وی افزود: در فروردین ماه سال جاری 539 کلاهبردار در فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتای استان اصفهان شناسایی و با تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته حساب های بانکی آنها مسدود شد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان همچنین از شناسایی 145 درگاه بانکی جعلی در بستر اینترنت خبر داد و گفت: در این مدت 46 میلیارد ریال وجوه حاصله از کلاهبرداری های صورت گرفته در فضای مجازی نیز کشف و به مال باختگان مسترد شد.

وی با بیان اینکه بیشتر کلاهبرداری های فضای مجازی در بستر شبکه های اجتماعی خارجی همچون واتس آپ، تلگرام و اینستاگرام صورت می گیرد گفت: به شهروندان توصیه می کنیم از شبکه های اجتماعی داخلی برای انجام کارهای خود بهره برداری کنند و به تبلیغات فریبنده در بستر شبکه های خارجی توجه نداشته باشند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان به تعداد زیاد پرونده های کلاهبرداری با شگرد برنده شدن در قرعه کشی مسابقات تلویزیونی و رادیویی  اشاره کرد و گفت: شهروندان باید این نکته را همیشه مد نظر قرار دهند که هیچ ارگان و نهاد معتبری همانند سازمان صدا و سیما برای اعلام برنده شدن افراد در قرعه کشی از طریق بستر شبکه های اجتماعی خارجی اقدام نمی کند و همچنین برای تحویل دادن جایزه به برنده شدگان نیز شماره حساب و رمز کارت بانکی را از آنان نمی پرسد و چنانچه شخصی با این شیوه از آنان در خواست اطلاعات کارت بانکی را کرد باید بدانند که قصد کلاهبرداری از او را دارد.

سرهنگ مرتضوی در خاتمه با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتای استان اصفهان به صورت شبانه روز آماده خدمت رسانی به شهروندان هستند از مردم خواست هرگونه سوال، درخواست و یا مشاهده موارد مشکوک، یا گزارشات خود از جرایم در فضای مجازی را در تمام ساعات شبانه روز با مرکز فوریت های سایبری به شماره 096380 درمیان بگذارند.

کد خبر: 132883

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0