4 شهریور 1402 - 1:00 ب.ظ

عباس مزیکی:

بانک مرکزی در قبال قرض الحسنه ها به وظایف خود عمل نمی کند

چندصد هزار میلیارد گردش مالی قرض الحسنه ها

بانک مرکزی در قبال قرض الحسنه ها به وظایف خود عمل نمی کند

به گزارش عصر اصفهان به نقل از  پایگاه خبری احوال نیوز، عباس مزیکی، مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان، امروز چهارشنبه دوم شهریورماه در محل دفتر اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان، نشست خبری با حضور اصحاب رسانه برگزار، گردید . در این نشست خبری ابتدا محمد علی علیخانی، مدیر روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان، ، با اشاره به فرارسیدن هفته دولت، و شهادت شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائلی که در این هفته باید یاد کنیم، و باید تبئین شود، هفنه دولت و شهادت شهیدان رجایی و باهنر است. در این نشست خبری در ارتباط با ارزش افزوده و واریز آن به شهرداری ها و فرمانداری و دهیاری ها، می باشد که از شهرداری ها درخواست شده است که از طریق بیلبوردها و بنرها به مردم اعلام کنند، که این هزینه ها کجا صرف شده است. و تمامی مبلغ های پرداختی به شهرداری های هر شهر در کانال بله ، به آدرس https://ble.ir/taxisfahan شهروندان می توانند مشاهده کنند.

سپس عباس مزیکی، مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان،گفت: از ابتدای سال تا به امروز ۱۱۳ میلیارد تومان عوارض آلایندگی از صنایع استان اصفهان دریافت شده است. مدیر کل امور مالیاتی اصفهان، افزود: در سال جاری ۳۰۰ میلیارد تومان از پالایشگاه اصفهان بابت عوارض آلایندگی سال ۹۲ تا ۹۹ دریافت شده است. در مجموع ۵۸۰ واحد صنعتی آلاینده در اصفهان شناسایی شده‌اند و در هفته آینده عوارض آلایندگی از آن‌ها مطالبه می‌شود. در سال جاری ۳۰۰ میلیارد تومان از پالایشگاه اصفهان بابت عوارض آلایندگی سال ۹۲ تا ۹۹ دریافت شده است.

عباس مزیکی، مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان،گفت: سازمان امور مالیاتی اصفهان در پنج ماهه گذشته نسبت به مشابه سال قبل در مجموع ۵۰ درصد افزایش درآمد مالیاتی داشته است. و درآمد استان اصفهان در پنج ماه گذشته و در بخش مالیات غیر مستقیم نسبت به مشابه سال قبل ۶۴ درصد افزایش پیدا کرده است و این درآمدها تحقق ۱۰۴ درصدی داشته است. علاوه بر این در بخش ارزش افزوده نیز میزان تحقق ۵۵ درصد بوده است .

عباس مزیکی، در ادامه افزود: در چهار ماهه ابتدای سال جاری در مقایسه با مشابه سال گذشته ۴۹ درصد پرداختی ارزش افزوده به شهرداری‌ها افزایش پیدا کرده است و بخشی از آن وصول ارزش افزوده‌ای است که گمرک در پایان سال ۱۴۰۱ وصول کرده بود.

عباس مزیکی، مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان، در ارتباط با گردش مالی هایی، که مشمول مالیات می گردد، حتما به امور مالیاتی باید، اعلام شود گفت: برای مثال ممکن است پیمانکاری پول دریافتی را صرف پرداخت حقوق، خرید مصالح کند، در این صورت باید اعلام کند که مبلغی که در حساب آن شخص است از چه محلی تأمین و چه میزان آن در کار هزینه می‌شود.

مزیکی افزود: علاوه بر این در امور کشاورزی گردش حساب‌ها معمولاً زیاد است و زمانی که میزان آن از سوی شخص اعلام شود تا حدودی می‌توان پی برد که آیا این گردش مربوط به امور کشاورزی است یا از فعالیت‌های دیگر تجاری به دست آمده است.

عباس مزیکی، مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان، گفت: جریمه در نظر گرفته شده برای عدم اجرای قانون تسهیل سامانه‌های فروشگاهی و مودیان شامل ابطال مجوز و تعطیلی محل کسب و مواردی دیگر است. مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان، در ارتباط با مالیات های خانه های خالی گفت: مشکل عمده در دریافت مالیات از خانه‌های خالی شناسایی این خانه‌ها است و این در حالی است که اگر شناسایی خانه‌های خالی به خوبی انجام نشود، قطعاً در مالیات ستانی با مشکل روبرو هستیم.

عباس مزیکی، در همین ارتباط افزود: آمار مربوط به خانه‌های خالی در اصفهان نشان می‌داد شرایط کمی بهتر شده است، اما هنوز قابل قبول نیست. عباس مزیکی، مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان،در رابطه با وجود خانه های خالی ادامه داد:: دسترسی به اطلاعاتی ناقص باعث شده تا آنچه که مطالبه می‌شود عمدتاً با اعتراض مردم مواجه شود. بنابراین لازم است شناسایی خانه‌های خالی با دقت ویژه‌ای انجام شود. مزیکی ، ادامه داد: میزان مالیات مطالبه شده از خانه‌های خالی استان اصفهان کمتر از یک میلیارد تومان بوده است.

در پایان عباس مزیکی، مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان، در ارتباط با تعیین تکلیف قرض الحسنه های کشور و استان به کجا رسیده است و آیا ، این قرض الحسنه ها تن به دادن مالیات و شفافیت گزارش های مالی خود را دارند یا خیر، و همچنین با توجه به کار های زیادی که پرسنل مالیاتی در این مدت با توجه به حجم کار زیاد، توجهی از جهت رفاهیات و امکانات، به آنها شده است، گفت: تراکنش برخی از قرض الحسنه‌ها از شعب بانکی نیز بالاتر است، وقتی گردش حساب این مؤسسات بررسی می‌شود، مشخص می‌شود که تعدادی از فعالان اقتصادی در قرض‌الحسنه حساب بازکرده‌اند؛ مردم در جریان باشند که حساب قرض الحسنه‌ها نیز رصد می‌شود و اطلاعات مالی آنان دریافت می‌کنیم ضمن اینکه دستگاه‌های نظارتی دیگر نیز بر فعالیت آنان نظارت می‌کنند.

عباس مزیکی، مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان، افزود: مواردی وجود داشته است که بعضی از قرض الحسنه‌های اصفهان بیش از ۱۱۰۰ دستگاه کارتخوان داشته و این دستگاه‌ها در اختیار افراد و اصناف دیگر قرار داشت.

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان، ادامه داد: گردش مالی برخی از قرض الحسنه‌ها چندصد هزار میلیاردی است و اطلاعات هم نمی دهند، که این به بی عدالتی نزدیک است، بانک مرکزی در قبال قرض الحسنه ها به وظایف خود عمل نمی کند، البته در استان اصفهان بهترین عملکرد را داشته ایم. و بانک مرکزی، باید حساب این مؤسسات، را رصد کند. عباس مزیکی، افزود: قرض‌الحسنه در دسته اشخاص حقوقی قرار می‌گیرد، و بر اساس قانون تسهیل سامانه‌های فروشگاهی و مودیان کلیه اشخاص حقوقی و شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرا بورس، دستگاه‌های دولتی و اجرایی مشمول ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری بوده و از اول مهر ماه سال جاری مکلف به اجرا هستند و عدم اجرا مشمول جریمه می‌شود.

وی در ارتباط با هماران سازمان دارایی گفت: ۳۵ درصد پست های این اداره کل خالی است، که با توجه به حجم بالای کار ، افراد زیادی را استخدام نکرده ایم؛ و از همین رو فشار زیادی به نیروهای این سازمان می آید.مجوز استخدام نداشتیم که جدیدا استخدام انجام شده است.

وی ادامه داد: در رابطه با رفاهیات کارکنان اتفاق خاصی رخ نداده است و پرداختی ها به نیروهای سازمان بسیار پائین است، و جدا کردن نیروهای سازمان از خدمات کشوری، انجام نگرفته است، که اگر کارکنان ما مشمول قانون خدمات کشوری شوند، شاید بهتر بتوانیم به نیروهایمان رسیدگی کنیم. واگر به نیرویی که صبح تا شب وقت خود را در اداره صرف می کند، آن هم با حقوق کم و مستاجر بودن، که اگر پیشنهاد غیری به او شود، احتمال قبول کردن آن زیاد است.

همه ی کارمندان دغدغه معیشتی دارند، به هر جا رسیدیم گفته ایم ، که این مسائل خطرناک است. پرسنل این سازمان زحمات زیادی کشیده اند، که جای تقدیر و تشکر دارد.

کد خبر: 136676

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0