29 تیر 1401 - 12:00 ق.ظ

معاون علمی و فناوری رییس جمهور

بازار بکر ازبکستان بهترین فرصت برای توسعه محصولات ایران‌ساخت در خارج از مرزهای کشور است

بازار ازبکستان را موقعیت مناسبی برای توسعه محصولات دانش بنیان و خلاق ایرانی دانست و گفت: این بازار بکر می‌تواند فرصت خوبی برای شرکت‌های دانش بنیان ایرانی باشد تا محصولات ایران‌ساخت خود را در این بازار توسعه دهند.

سورنا ستاری که به همراه هیاتی ۴۰ نفره از شرکت های دانش‌بنیان به ازبکستان سفر کرده است در نشست علم و فناوری ایران و ازبکستان حضور یافت و گزارشی از روند رو به توسعه علم و فناوری ایران ارایه کرد.

وی با یادآوری اینکه بازار ازبکستان زمینه خوبی برای توسعه محصولات دانش بنیان و خلاق ایرانی است، خاطرنشان کرد: این بازار بکر می تواند فرصت خوبی برای شرکت های دانش بنیان ایرانی باشد تا محصولات ایران‌ساخت خود را در این بازار توسعه دهند.

رییس بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: ایران و ازبکستان ظرفیت های خوبی برای همکاری های مشترک دارند که فکر می کنم این کار با سرمایه گذاری بخش خصوصی می توان توسعه فناوری را محقق کند.

ستاری افزود: با پیگیری این هدف می‌توانیم توسعه فناوری‌های ایرانی در کشور عضو ازبکستان را شاهد باشیم. با شناخت مناسب از بازار این کشور و قانون های موجود می توانیم زیست بوم شرکت های دانش بنیان ایرانی را در ازبکستان توسعه دهیم.

وی یادآور شد: جلسات روز گذشته با شوکت میرزایف رییس جمهور ازبکستان، معاون نخست وزیر و وزیران این کشور نتایج خوبی را در پی داشته است و می تواند ارتباطات دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان وخلاق با شرکت ها و دانشگاه های متناظر ۲ کشور را توسعه دهد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان وخلاق بازار ازبکستان را به عنوان یک بازار بکر و دست نخورده در نظر بگیرند که می‌تواند در این بازار دستاوردهای زیادی داشته باشند.

براساس گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاری در راس هیاتی متشکل از مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری، پرویز کرمی دبیر ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق، نادرقلی ابراهیمی دبیر ستاد آب و خشکسالی و روسای ۴۰ شرکت‌ دانش‌بنیان و خلاق به ازبکستان سفر کرده است تا مسیر توسعه تعاملات علمی و فناورانه میان دو کشور هموارتر شود.

در این سفر روسای شرکت هایی که در حوزه‌های فناورانه ای چون کشاورزی، دامداری و سلامت فعالیت می کنند، ‌حضور دارند، این شرکت ها با حضور در نشست‌های تخصصی با ۱۵۰ شرکت متناظر ازبکستانی، بازار و تعاملات فناورانه خود را در این منطقه توسعه خواهند داد.

همچنین نمایشگاهی از ۱۰۰ محصول ایران‌ساخت از ۸۰ شرکت دانش‌بنیان و خلاق ایرانی در کشور ازبکستان برپا است. این محصولات برای مدیران شرکت‌های فناور و بازرگانان ازبکی به نمایش درمی‌آید تا مسیر ورود محصولات دانش بنیان و خلاق ایرانی به بازار این کشور و اوراسیا هموار شود.

کد خبر: 118365

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0