1 شهریور 1399 - 7:40 ب.ظ

تخت‌روانچی:

ایران متناسب با تهدیدهای متوجه برجام اقدام می‌کند

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت ایران متناسب با تهدیدهای متوجه برجام و قطعنامه، اقدام می‌کند که یکی از آنها بازگشت به طراحی گذشته راکتور اراک است.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، مجید تخت روانچی در گفت‌وگو با انجمن کنترل سلاح واشنگتن در پاسخ به این سوال که هدف ایران از کاهش تعهدات برجامی چیست و آیا در آینده گام‌های جدیدی برخواهد داشت، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: خروج آمریکا از برجام در هجدهم اردیبهشت ۱۳۹۷، نقض شدید تعهدات این کشور تحت قوانین بین المللی است، چرا که برجام بخشی از قطعنامه ۲۲۳۱ است. برجام پیوست قطعنامه است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد: قطعنامه شورای امنیت، برجام را مورد تایید قرار داده و خود قطعنامه ۲۲۳۱ هم به طور اجماع به وسیله تمام اعضای شورای امنیت به تصویب رسیده است. بنابراین، این نشان دهنده آن است که تمام جامعه بین‌المللی پشت سر قطعنامه ۲۲۳۱ قرار دارند.

تخت‌روانچی اضافه کرد: حرکت آمریکا علیه قوانین بین‌المللی و بر ضد تعهدات بین‌المللی ایالات متحده بود. پس از خروج آمریکا از برجام، ایران نزدیک به یکسال صبر کرد تا ببیند سایر اعضای برجام چه می‌توانند انجام دهند تا ایران به منافع برجام دست یابد.

کد 300

کد خبر: 38918

منبع: انجمن کنترل سلاح واشنگتن

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0