18 آذر 1399 - 9:03 ق.ظ

انتشار کتاب «ادبستان کساء» در اصفهان

کتاب «ادبستان کساء» شامل هفتاد نکته تربیتی با محوریت خانواده از حدیث شریف کساء به قلم حجت‌الاسلام علی‌ صغیرا در اصفهان منتشر شد.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت‌الاسلام علی صغیرا، مبلغ تخصصی خانواده و استاد حوزه و دانشگاه، گفت: «ادبستان کساء» به سمع و نظر برخی از علما و حتی روان‌پزشکان رسیده و آن‌ها به لحاظ دینی و روانشناسی، این کتاب را بررسی و تایید کرده‌اند و مقدمه آن نیز در چهار صفحه به قلم آیت‌الله مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری به رشته تحریر درآمده است.

او با اشاره به اینکه باید تمام تلاشمان را برای معرفی حضرت زهرا سلام الله علی‌ها به عنوان الگوی کامل به مردم به کار گیریم به برخی نکات تربیتی موجود در حدیث کساء پرداخت و گفت: در حدیث شریف کساء، حضرت زهرا (س) در جواب سلام امام حسن (ع)، دو واژه و در جواب سلام امام حسین (ع)، سه واژه به کار می‌برند، به این دلیل که بچه‌های کوچک‌تر نیاز بیشتری به ارتباط کلامی دارند، ولی وقتی حسنین (ع) نزد پیامبر (ص) می‌روند، ایشان برای هر دو، دو واژه به کار می‌برند، چون در حضور یک فرزند نباید به فرزند دیگر توجه بیشتری نشان داد، تا حسادت در آن‌ها ایجاد نشود.

مولف کتاب تصریح کرد: در حدیث شریف کساء، به برخی از فضائل حضرت زهرا (س) نیز اشاره شده است، مثلا حضرت موسی (ع) کلیم الله بود، ولی حضرت زهرا (س) بیان می‌کنند که حتی سخنان خداوند با ملائکه و جبرائیل را نیز می‌شنوند که نکته بسیار مهمی است.

حجت الاسلام صغیرا افزود: معجزات کلامی نیز در حدیث کساء بیان شده، مانند اینکه خورشید مُضیئ است، یعنی از ذات خود نور دارد و ماه منیر است، یعنی نور را انعکاس می‌دهد، همین‌طور می‌توان به در گردش بودن فلک اشاره کرد. بشر در ۱۴۰۰ سال پیش از این مطالب آگاهی نداشت، ولی حضرت زهرا (س) به آن‌ها اشاره کرده‌اند.

کد خبر: 35268

منبع: روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0