8 تیر 1401 - 4:00 ب.ظ

مدیرکل میراث‌ فرهنگی آذربایجان غربی گفت:

اعتبار ۶۰ میلیارد ریالی برای پروژه شمس

عملیات اجرایی احداث مجتمع فرهنگی تاریخی شمس تبریزی در سال جاری با تخصیص ۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سال گذشته آغاز شد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی آذربایجان غربی گفت: عملیات اجرایی احداث مجتمع فرهنگی تاریخی شمس تبریزی در سال جاری با تخصیص ۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سال گذشته آغاز شد.

جلیل جباری افزود: طبق این قرارداد انتظار داریم امسال عملیات عمرانی اسکلت فاز ۱ و ۲ مجموعه و نیز سالن روباز آن به پایان برسد. وی ادامه داد: کلنگ‌زنی ساخت مجموعه فرهنگی و تاریخی شمس تبریزی خوی در سال ۱۳۹۸ انجام شده و در سال‌های گذشته بدلیل تخصیص قطره‌ چکانی اعتبارات، عملیات ساخت آن با کندی مواجه شد. مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی با اشاره به پیشرفت ۲۵ درصدی پروژه شمس تبریزی گفت: تکمیل این پروژه به ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

جباری اضافه کرد: برای احداث پروژه شمس تبریزی در شهرستان خوی ۳۷ میلیارد ریال اعتبار تاکنون هزینه شده که با تسریع تخصیص‌ها این طرح زودتر به اتمام می‌رسد. مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: امسال ۲۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رییس‌جمهور و اعتبارات استانی برای ساخت مجموعه فرهنگی تاریخی شمس تبریزی در خوی در نظر گرفته شده است.

آرامگاه شمس تبریزی مدفن شاعر صوفی قرن ششم از مکان‌های گردشگری استان آذربایجان‌غربی است. شمس الدین محمد بن علی بن ملک داد تبریزی بنا بر اشاره‌های تاریخی به احتمال زیاد در سال ۵۸۲ هجری قمری به دنیا آمد و ملقب به «شیخ پرّان» و «زر دوز» بود. کتاب «مقالات شمس» شامل مطالب ارزنده ای با موضوع عرفان است؛ این کتاب سوال و جواب های شمس و مولانا و مریدان و منکران آنان را در بر می‌گیرد.

کد خبر: 117403

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0