24 تیر 1402 - 7:38 ب.ظ

اصفهان خانه خالی ندارد !

آمارهای خانه های خالی در کشور به دلیل اینکه درست ارائه نشد اداره مالیات نتوانست ازاین محل هیچ گونه درآمدی برای استان کسب نماید و بنابراین به نوعی این شناسایی ها باید به صورت تحقیقی و صحیح ارائه شود .

اصفهان خانه خالی ندارد !

عباس مزیکی، مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان درباره اخذ مالیات از خودروهای لوکس در استان گفت: در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در مجموع برای ۲۱ هزار و ۴۹۸ خودرو لوکس مالیات تعیین شد و ۱۷۱ میلیارد تومان مالیات برای آنها تعیین شد

مزیکی افزود: در زمینه اخذ مالیات از خودروهای لوکس ۵ هزار و ۷۴۰ پرونده مختومه شد و  ۳۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان مالیات وصول شد.همچنین بیش از ۱۴ میلیارد تومان تقسیط مالیات برای افراد صورت گرفت.

وی گفت: در سال ۱۴۰۰ برای ۸۲۰۰ خودرو مالیات تعیین شد و ما امیدواریم بتوانیم تا پایان سال ۱۷۱ میلیارد تومان مالیات از خودروهای لوکس دراستان اصفهان را دریافت کنیم .

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان درباره اخذ مالیات از خانه های خالی گفت: ما دربخش اخذ مالیات از خانه های خالی دچار مشکل هستیم چرا که در بخش شناسایی خانه های خالی که بر عهده اداره کل راه و شهرسازی بوده است به درستی آمار تهیه نشده است تا ما که متولی وصول مالیات هستیم بتوانیم وارد عمل شویم .

مزیکی ادامه داد: در ۲ سال اخیر به هریک از آمارهای ارائه شده که مراجعه کردیم درست نبود یا ملک خالی نبود یا بنام شخص نبود. در نهایت پس از بررسی های کاربردی که داشتیم تنها ۳۰۰ خاله خالی به مفهموم واقعی در کشور شناسایی شد، اگر چه کارشناسان ما بازهم به دیگر آمارهایی که مراجعه می کنند آمارها درست نیست و ما فقط در سال ۱۴۰۱ توانستیم حدود ۷ میلیون مالیات ستانی از خانه های خالی داشته باشیم و در سه ماهه امسال نیز ۱۵ میلیون تومان مالیات ستانی انجام شد و این آمار با مسائل  روانی که در جامعه علیه مالیات ستانی از خانه های خالی وجود دارد اصلا قابل قبول نیست.

*پرداخت بیش از ۲۸۰۰ میلیارد تومان عوارض به شهرداری اصفهان

وی درباره عوارض پرداخت شده توسط مردم اصفهان در سال قبل گفت: در سال ۱۴۰۱ حدود  ۸ هزار و۹۰۰ میلیارد تومان مردم عوارض پرداخت کردند؛ که ۱۰ درصد از این میزان به حساب وزارت کشور و ۲۷ صدم درصد به اداره ورزش و جوانان و یک درصد برای بحث سلامت واریز شده است .

مدیرکل امور مالیاتی استان اضافه کرد: ازجمع عوارض اخذ شده حدود ۷۵۴۰ میلیارد تومان به حساب دهیاری ها و شهرداری ها پرداخت شده است که در این میان سهم شهرداری اصفهان ازاین میزان عوارض ۲۸۳۰ میلیارد تومان بوده است.

مزیکی گفت: در سه ماهه اول سال جاری ۲۳۲۷ میلیارد تومان مالیات از محل عوارض توسط شهروندان پرداخت شد که در مقایسه با سال قبل ۵۷ درصد رشد داشته است .

**مشاغل صنایع دستی از پرداخت مالیات معاف هستند

وی درباره اخذ مالیات از دانه درشت ها گفت: رویکرد سازمان امور مالیاتی، گرفتن مالیات از دانه درشت‌ها و خودداری از وارد کردن فشار به مشاغل خُرد است، ۸۴ درصد واحدهای صنفی در برخی از شهرهای استان برای عملکرد سال گذشته خود، مالیات صفر یا کمتر از ۵ میلیون تومان پرداخت می‌کنند. برخی از مشاغل از جمله صنایع دستی که تعداد زیادی از مشاغل را هم در بر می گیرند بر اساس قانون از پرداخت مالیات معاف هستند.

  • بیش از ۹۸ درصد درآمدهای عمومی استان اصفهان از وصول مالیات است

مزیکی ادامه داد: استانداری، نیروی انتظامی ، پزشکی قانونی، ثبت، گمرک، میراث فرهنگی، ارشاد، بهزیستی، محیط زیست، استاندارد، جهاد کشاورزی، تعاون و صمت مجموعه ۱۵ اداره ای هستند که درآمدهای استان را تامین می کنند.

وی افزود: سال گذشته بیش از ۳۲ هزار میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده و مالیات مستقیم در استان اصفهان وصول شد که ۱۰۳ درصد از سهم استانی تحقق یافته است. دریافت مالیات ارزش افزوده یکی از بهترین مالیات‌ها در دنیا محسوب می‌شود که ویژگی‌های خاص خود را دارد.

مزیکی گفت: در یکی دو سال اخیر شفافیت در امور مالیاتی افزایش یافته، به ویژه در مقوله‌هایی همچون ارزش افزوده، گردش دستگاه های کارتخوان و گردش بانکی روند اقدامات بهبود یافته است.

 

کد خبر: 135532

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0