17 اردیبهشت 1403 - 11:00 ق.ظ

آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان

عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان و مرکز اصفهان و دبیرخانه منطقه شش دانشگاه پیام نور کشور گفت: به دانشگاه پیام نور بسیار علاقمند هستم و دوستان بسیار خوبی در دانشگاه پیام نور داریم و به این ظرفیت اعتماد داریم.

آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان

عصر اصفهان – ناصربهروان

وی با بیان اینکه من از تودیع آقای دکتر مختاری از دانشگاه پیام نور ابراز خرسندی نمی کنم افزود: خوشحالم که ایشان توانمندی های قابل توجهی دارد که در مجموعه دیگر این ظرفیت را در خدمت استان و کشور به کار خواهند برد.

مقتدایی افزود: تلاش می‌کنیم که این دانشگاه که برآمده از انقلاب اسلامی است بتواند با قوت به اهداف خود ادامه دهد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور نیازمند حمایت حداکثری است افزود: امروز حمایت های حداقلی از این دانشگاه صورت می‌گیرد و این امر سرعت رشد این دانشگاه را کاهش می‌دهد و این توقع وجود دارد که دولت و وزارت علوم و سازمان برنامه و بودجه به عمق توانمندی های این مجموعه توجه بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: ما در مجلس شورای اسلامی در سال‌های گذشته کمک کردیم سازمان مرکزی و مجموعه های مرتبط با دانشگاه پیام نور صدای رسایی در فصل بودجه و وزارت علوم داشته باشند اما باید تلاش کرد در مجلس بعدی این امر با قوت بیشتری پیگیری شود.

مقتدایی با بیان اینکه ما یک مجموعه قوی در استان اصفهان داریم که می‌توانیم برای کل کشور دستاوردهای علمی آموزشی تربیتی داشته باشیم ادامه داد: در برنامه ریزی های آینده باید تلاش کنیم دانشگاه پیام نور به درستی دیده شود به خصوص اینکه می‌توانیم در جذب دانشجویان در سطح بین الملل نیز تلاش کنیم.

در ادامه دکتر رضا مختاری رئیس سابق دانشگاه پیام نور استان به آخرین ارزیابی دانشگاه های پیام نور کشور اشاره کرد و گفت: استان اصفهان رتبه اول را در این ارزیابی کسب کرد و از نظر شاخص های آموزشی، پژوهشی، مالی اداری و شاخص های دیگر با تلاش مدیران واحدهای ستادی استان اصفهان خوش درخشید.

وی با بیان اینکه ارتباط با نمایندگان استان و استانداری در پیگیری مسائل دانشگاه پیام نور بسیار موثر بود افزود: در حوزه آموزشی حدود ۱۶۰ رشته جدید به دانشگاه پیام نور کشور اضافه شد که ۴۰ رشته مربوط به استان اصفهان بود.

مختاری با بیان اینکه در حوزه آزمون و آموزش های آزاد دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان همواره رتبه اول را کسب کرده است ابراز داشت: در جذب دانشجو در ۳ سال گذشته در استان اصفهان کاهش آمار نداشتیم.

رئیس سابق دانشگاه پیام نور استان اصفهان افزود: در طرح آمایش، دانشگاه پیام نور استان اصفهان طرح را خودش تهیه کرد و به مجموعه بالاتر طرح را پیشنهاد داد.

وی با بیان اینکه رتبه اول را در گوگل اسکولار در مجموعه علم سنجی در دانشگاه های کشور داشتیم اظهار کرد: قرارداد های پژوهشی و ارتباط با صنعت تحولات بسیار خوبی را شاهد بودیم.

مختاری ادامه داد: در حوزه فرهنگی از بهترین دانشگاه ها بوده و هستیم، همچنین در جشنواره های مختلف و برای اولین بار ۳ جشنواره کشوری را در استان اصفهان میزبان بودیم و در مسابقات سایر استان ها نیز بچه های استان اصفهان موفق به کسب رتبه های اول شدند.

رئیس سابق دانشگاه پیام نور استان اصفهان با بیان اینکه در حوزه اداری مالی ۳۰ درصد کل درآمد غیر شهریه ای دانشگاه پیام نور مربوط به استان اصفهان بود یادآور شد: در حوزه خیرین دانشگاه ساز کمک های بسیار خوبی را دانشگاه پیام نور جذب کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه اداری دانشگاه پیام نور مشغول چابک سازی است افزود: تعدادی از یاوران علمی و اعضای هیأت علمی در حال انتقال به دیگر دستگاه های اجرایی هستند.

مختاری ادامه داد: یکی از کارهایی که انتظار دارم مدیریت بعدی نیز این حرکت را ادامه دهند در حوزه روابط عمومی و رسانه سعی کردیم جایگاه این دانشگاه را ارتقا دهیم.

رئیس سابق دانشگاه پیام نور استان اصفهان با بیان اینکه در حوزه عمرانی در این شرایط سخت اقتصادی حدود ۴۰ میلیارد تومان اعتبار ریاست جمهوری داشتیم افزود: تنها استانی که توانست چنین اعتباری جذب کند استان اصفهان بود و ساختمان نیمه کاره مرکز اصفهان با تلاش خانم دکتر واعظی فر معاون محترم استان و بقیه همکاران تکمیل شد.

وی افزود: امروز در شرایطی هستیم که دیونی بر گردن دانشگاه نمانده و در وضعیت مطلوبی به سر می‌بریم.

در ادامه دکتر سید رضا میرمهدی سرپرست جدید دانشگاه پیام نور استان اصفهان گفت: اگر دانشگاه به درستی برنامه ریزی و عمل کند فرهنگ، ارزش ها، اعتقادات و خط قرمزهای نظام با درستی رعایت خواهد شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور دانشگاهی است که بر مبنای عدالت آموزشی و توسعه آموزش بنا شده است افزود: مخاطب این دانشگاه بسیاری از خانواده های کم برخوردار هستند که توان حضور در دانشگاه های بزرگتر را نداشته اند.

میرمهدی با بیان اینکه رسالت دانشگاه علم آموزی، تربیت نیروهای باسواد و خبره برای حل مشکلات کشور است، افزود: دانشگاه یک رسالت بزرگ‌تری نیز دارد و آن تقویت اخلاق، معنویت و ارزش ها است.

سرپرست جدید دانشگاه پیام نور استان اصفهان افزود: اگر امروز شاهد شک و شبهه و تردید در نسل جدید هستیم بدین معناست که دانشگاه باید قوی تر ظاهر شود و در این زمینه عملکرد عمیق تری داشته باشد.

وی با تشکر از زحمات ارزنده دکتر مختاری در طول سال‌هایی که ریاست دانشگاه پیام نور استان اصفهان را عهده دار بودند عنوان کرد: دانشگاه پیام نور استان اصفهان ظرفیت های گسترده ای دارد و من از نظرات و انتقادات همه دوستان پیرامون بهبود عملکرد این دانشگاه استقبال می‌کنم.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی حیدری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان اصفهان با بیان اینکه پیشینه حضور دکتر مختاری در دانشگاه پیام نور بر کسی پوشیده نیست، عنوان کرد: همچون میدان مبارزه با دشمن که هدف و نیروها در آن مشخص است ولی رزمندگان در آن ممکن است سنگر خود را تغییر دهند امروز دکتر مختاری سکان دانشگاه پیام نور را به برادر اندیشمند دیگری می سپارند و خود به عنوان دبیر هیات نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه های استان نقش آفرینی می‌کنند.

وی پیرامون معرفی دکتر میرمهدی رئیس جدید دانشگاه پیام نور استان اصفهان نیز گفت: این استاد بسیجی دارای سوابق مشخص و روشن و افتخار آمیزی هستند و امیدواریم بتوانند این بار خطیر را به سر منزل مقصود برسانند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان اصفهان به پیشینه دانشگاه پیام نور اشاره کرد و افزود: خواستگاه دانشگاه خواستگاه فردی است و متناسب با تخصص و استعداد و توان و ظرفیت اشخاص طراحی شده است.

وی به نقش دانشگاه در طول تاریخ انقلاب اسلامی و پیش از آن اشاره کرد و گفت: نقش دانشگاهیان در سال‌های پیش از انقلاب اسلامی که منجر به حادثه ۱۶ آذر شد در تاریخ انقلاب اسلامی ماند و این خیزش را اگر با حوادثی که در دانشگاه های اروپا و آمریکا به وجود آمده مقایسه کنیم به نشانه های یک نهضت و بیداری عظیم پی خواهیم برد و این امر ادامه پیدا خواهد کرد و به اضمحلال جبهه  استکبار منجر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی نقش دانشگاهیان در برهه های مختلف بر کسی پوشیده نیست و ما در مجموعه دانشگاه پیام نور این ظرفیت را می‌بینیم که به چشم انداز مطرح شده توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی برسیم.

وی پیرامون هفت چشم انداز مطرح شده توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی برای دانشگاه گفت: علم و پژوهش وظیفه ذاتی دانشگاه است و دانشگاه نمی‌تواند از آن فاصله بگیرد، همچنین معنویت، اخلاق، اقتصاد ،عدالت، مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی و سبک زندگی در سایه دانشگاه تراز انقلاب اسلامی اتفاق می افتند و امیدواریم ریاست جدید دانشگاه پیام نور با برنامه ریزی دقیق بتوانند این مجموعه را به این چشم انداز متعالی رهنمون کنند.

آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان

کد خبر: 144443

نویسنده: : ناصر بهروان

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0