5 تیر 1402 - 9:26 ق.ظ

رئیس مجلس شورای اسلامی:

نرخ مالیات نیمی از اصناف صفر است

مهدی سعادتی‌بیشه‌سری، مهدی سعادتی‌بیشه‌سری نماینده مردم بابل در مجلس یازدهم در جلسه علنی روز یکشنبه چهارم تیرماه_ مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: اصناف بودند که هشت میلیون شغل ایجاد کردند و در دوران جنگ، شیوع کرونا و اغتشاشات کمک‌های بسیاری به کشور کردند که لازم است قانون نظام صنفی و مالیات‌ها اصلاح شود.

نرخ مالیات نیمی از اصناف صفر است

سعادتی‌بیشه‌سری افزود: یک پزشک شناخته‌شده به من گفت که به رئیس مجلس بگویم که وی شش تیر خورده است و روز گذشته اجراییه‌ای به مبلغ ۳۵ میلیون تومان برای خودرویی که هشت سال پیش خریده است، آمده و این فشار سنگینی است.

وی ادامه داد: مالیات بر بازاریان نیز از ۲ تا ۵ میلیون به ۴۰ تا ۵۰ میلیون رسیده است، خواهش می‌کنم در این خصوص تذکر دهید. دیروز کشاورزان نیز پیام دادند که وزیر کشاورزی در سفر هفته آینده از جانب رئیس‌جمهور و رئیس مجلس مأموریت پیدا کند که قیمت برنج را اعلام کند تا نظر مافیا بشکند.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: نرخ مالیات ۵۰ درصد اصناف صفر است، ۴۰ درصد دیگر یعنی تا سقف ۹۰ درصد حداکثر مالیاتشان ۲۰ میلیون تومان است، این مشکل را سال گذشته براساس ابلاغیه‌ها با دقت دنبال کردیم، هر مورد دیگری نیز باشد، تذکر دهید تا پیگیری شود. به‌طور حتم این فشار به اصناف نخواهد آمد.

کد خبر: 134891

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0