4 دی 1400 - 11:28 ق.ظ

رئیس اداره بهزیستی گلپایگان خبر داد؛

اشتغالزایی برای ۳۵ مددجوی بهزیستی در گلپایگان

سیده فاطمه قائمی رئیس اداره بهزیستی گلپایگان گفت: در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ با تسهیلاتی بالغ بر سه میلیارد و پانصد میلیون تومان برای ۳۵ نفر از مددجویان اشتغال ایجاد شده است.

به گزارش عصر اصفهان ؛ قائمی اظهار داشت: از یک هزار و ۸۵۶ معلول تحت پوشش بهزیستی گلپایگان ۶۰۹ نفر از آنان معلولیت جسمی حرکتی، ۴۷۹ ذهنی، ۱۸۳ ناشنوا، ۱۱۶ نابینا، ۳۷۲ نفر اعصاب و روان، ۳۵ نفر اوتیسم دارند.

  • ۱.۷۶ درصد جمعیت شهرستان از میان معلولان هستند

وی با بیان اینکه ۱.۷۶ درصد جمعیت شهرستان گلپایگان را معلولین تشکیل می‌دهند، افزود: در این شهرستان ۶ مرکز توانبخشی در خدمت به معلولان فعالیت دارد.

رئیس اداره بهزیستی گلپایگان بیان داشت: ۶ مرکز توان پزشکی طرف قرارداد بهزیستی به منظور ارائه خدمت به معلولان بینایی‌سنجی، شنوایی‌سنجی، گفتاردرمانی، کاردرمانی، فیزیوتراپی، ارتوپد فنی وجود دارد.

  • اشتغالزایی ۳۵ نفر در سال جاری

قائمی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ با تسهیلاتی بالغ بر سه میلیارد و پانصد میلیون تومان برای ۳۵ نفر از مددجویان اشتغال ایجاد شده است، اضافه کرد: صدور پروانه ساختمان، پرداخت حق بیمه کارفرما و خویش‌فرما، صدور پروانه فعالیت مراکز غیر دولتی، معافیت انشعابات از جمله اقدامات شهرداری برای کمک به معلولان تحت پوشش است.

  • پیگیری در مناسب سازی محیط شهری

وی به پیگیری حقوق معلولان در مناسب سازی محیط شهری و ادارت اشاره کرد و گفت: با برگزاری جلسات مستمری که با شهرداران سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر، دهیاران، سازمان نظام مهندسی و مسئولان ادارات انجام دادیم اصلاح مناسب سازی در ساختمان‌های اداری و ورودی‌های پارک‌ها و پیاده‌روها و نوارهای زرد رنگ و ایجاد پارکینگ معلولین در سه شهر انجام شده است.

  • مناسب سازی ۴۸ درصد فضای شهری

قائمی گفت: اکنون ۳۸ درصد ساختمان‌های دولتی و مکان‌های عمومی شهر گلپایگان و حدود ۴۵ درصد فضای شهری مناسب سازی شده و هنوز جای کار بسیار دارد.

وی گفت : کمبود منابع برای پیشبرد برنامه‌های پیش بینی شده، کمبود تجهیزات کمک توانبخشی برای ارائه به معلولان، عدم پایداری اشتغال‌های ایجاد شده با توجه به نابسامانی‌های اقتصادی و عدم پیش بینی بودجه لازم برای تهیه و تعمیر مسکن معلولان از مشکلات بهزیستی گلپایگان است.

رئیس اداره بهزیستی گلپایگان اضافه کرد: بینایی‌سنجی یکی از برنامه‌های تأثیر گذار در شناسایی مشکلات بینایی و تنبلی چشم در کودکان ۳ تا ۶ سال است که به پیشگیری از معلولیت‌ها کمک می‌کند.

وی افزود: انجام غربالگری بینایی در شهرستان همه روزه از ساعت ۸ الی ۱۳ در دو مرکز خدمات مثبت زندگی و دو مهد کودک به عنوان پایگاه ثابت و سیار با هماهنگی و همکاری دهیاری‌ها و مراکز بهداشت درمانی صورت می‌پذیرد و در سال جاری حدود ۷۰۰ الی ۸۰۰ نفر تحت معاینه این طرح قرار گرفتند.

203

کد خبر: 46687

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0