3 شهریور 1400 - 8:00 ق.ظ

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان:

ماموریت اصلی دانشگاه، آموزش رشته های مهارتی با هدف اشتغالزایی است

در نشست رئیس دانشگاه جامع علنمی کاربردی اصفهان و روسای دیگر واحدهای دانشگاه درسطح استان با خبرنگاران، سیاستگزاری دانشگاه علمی کاربردی برای توسعه و ترویج رشته های مهارتی با هدف اشتغالزایی بعنوان ماموریت اصلی مراکز علمی کاربردی مطرح شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، بهزاد رضایی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان با بیان نقش رسانه ها در ارتقای سطح آگاهی و روشنگری جامعه و جلوگیری از بروز مشکلات، از همکاری خبرنگاران در زمینه اطلاع رسانی تقدیر کرد.

رضایی در ادامه به بیان برنامه های دانشگاه علمی کاربردی پرداخت و گفت: یکی از معضلات جامعه، مبحث اشتغال است و دانشجویان نیز نگران آینده شغلی خود هستند. چون روشنگری لازم حاصل نشده است. وی با اذعان به اینکه رشد هر فرد در جامعه و کل جامعه در گرو هم هستند، بیان کرد: قرار براین بوده که در برنامه ششم توسعه، فارغ التحصیلان ما جذب کار شوند اما بدلیل هرم معیوب آموزش ها، اکنون با فارغ التحصیلان بیکار فراوانی مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه 60درصد فارغ التحصیلان در مقطع کارشناسی، 15درصد کاردانی و مابقی در سطح تحصیلا تکمیلی هستند، گفت: لازم است اکثریت در رشته های فنی مهندسی،، صنعت، خدمات و کشاورزی باشند تا بتوانند از مهارت هایی برخوردار و جذب بازار کار شوند.

رضایی با بیان اهمیت دوره های کاربردی و عملی در دانشگاه علمی کاربردی، افزود: تربیت تکنیسین تاسیسات و کشاورزی و…بدون دوره های عملی موفق نیست و در این زمینه، معضل ما عدم حمایت دولت از بخش خصوصی و دانشگاه علمی کاربردی است. زیرا دولت با حمایت بخش خصوصی در اینکه مدیران را وارد میدان کند، کوتاهی کرده است. چنانچه، مرکز ذوب آهن ما بدلیل مشکلات اقتصادی نتوانست دانشجو جذب نماید و این مرکز با سابقه فعالیت خوب بدلیل مشکلات در سیاستگزاری، تعطیل شد. pharmaq ivermectin drops 1% 5ml

وی از تصمیات دانشگاه علمی کاربردی در 2سال اخیر برای اعمال سیاستگزاری خوب خبر داد که مراکز نه تنها مکمل و تقویت کننده سرمایه ها همدیگر باشند، رقابت سالم نیز داشته باشند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان گفت: 21 مرکز فعال در حوزه های مختلف صنعت، کشاورزی، خدمات، مدیریت، نظامی و انتظامی، ورزش و فرهنگ و هنر فعالیت می کنند. رشته ها را پالایش کرده ایم وبا توجه به استعدادیابی دوره های کوتاه مدت و پودمانی را برگزار می کنیم. همچنین، برگزاری دوره هایی با همکاری شرکت اسنوا و جذب همه فارغ التحصیلان در اسنوا از دیگر اقدامات دانشگاه با هدف کسب مهارت و اشتغالزایی است. وی افزود: دانشجویان در 221کد رشته محل پذیرش می شوند و 132 کد رشته در مقطع کاردانی و 89 رشته در مقطع کارشناسی هستند. همچنین، امسال حدود 16هزار دانشجو پذیرش می کنیم.

بهزاد رضایی با بیان آنکه بسیاری از کارهای فنی بویژه در حوزه ساختمان توسط نیروهای افغانی انجام می شود، از نیاز به مشاغل کاشی کار، گچ کار با مهارت لازم و دستمزد بالا خبر داد و افزود: در حالیکه جوان ما بیکار است و به اینگونه مشاغل توجهی نمی شود، نیروهای افغانی با مهارت در این مشاغل فعالیت می کنند. وی عدم آشنایی خانواده ها و جوانان به نیازهای شغلی را نگران کننده دانست و افزود: توجه به نیاز شغلی جامعه علاوه بر حل معضل بیکاری می تواند در گذران چرخه زندگی موثر باشد. وی افزود: اکنون در حوزه های آی تی، کسب و کار مجازی و نمایشگاه مجازی بویژه در شرایط کرونا نیرو لازم داریم و دوره هایی براین اساس در دانشگاه علمی کاربردی برگزار می کنیم. همچنین، در زمینه رشته های ورزشی شنا، تیراندازی و تامین و تجهیز امکانات ورزشی، مرکز ورزشی سپاهان را راه اندازی کرده ایم. رشته های صنایع چوب، چاگ و بسته بندی و دوره های جدید دیگری را از بهمن ماه برگزار می کنیم.

در ادامه، احسان مشکلاتی، معاون علمی دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان اظهار کرد: این مرکز علمی با نگاه به سند آمایش سرزمینی اقدام به شناسایی مزیت‌های نسبی مناطق و شهرستان‌های استان کرده و رشته‌های جدیدی در مراکز باتوجه به نیاز بازار کار آینده ایجاد نموده است. برگزاری رویدادهای شتاب و استارتاپی و رشته های جدید با نگاه آینده گرایی به بازارکار تا سال1404 پیش بینی شده است.

وی افزود: در مرکز نیروی زمینی رشته تعمیر و نگهداری ماشین آلات نظامی به عنوان یک رشته محل ارائه شده، رشته‌های نوینی همچون مهارت‌های زندگی بر اساس قرآن در مرکز مهد قرآن کریم تعریف شده است؛ در مرکز هلال احمر نیز سال‌ها است سگ‌های تجسس با هزینه‌های بالا تربیت می‌شدند که اکنون این کار توسط نیروهای متخصص داخلی انجام می‌شود.

معاون علمی دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان گفت: رشته کدنویسی که در این دانشگاه ارائه شده یکی از رشته‌هایی است که هر تعداد فارغ‌التحصیل داشته باشد در صنف مربوطه جذب بازار کار خواهد شد. رشته روابط عمومی از ابتدای مهرماه در مرکز سیتی سنتر و در آینده رشته خبرنگاری ن به این مرکز اضافه می‌شود.

در ادامه، احمد مولوی، رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی نظامی شهید صیاد (نزاجا) گفت: این مرکز سرانه آموزشی بزرگی داشته و در ۹ رشته فعال است. رشته‌های تربیت بدنی، مربی گری مقاومت جسمانی، کاردانی امور اداری، حسابداری، مدیریت زنجیره تأمین و تولید و رشته مروج سیاسی و همچنین، رشته های مربیگری مقاومت جسمانی، مهندسی فناوری عمران نقشه برداری، حسابداری و پدافند غیر عامل، تعمیر و نگهداری تجهیزات نظامی، پهپادها که رویکردهای در جنگ های آینده است در مقطع کارشناسی در این دانشگاه ارائه می گردد.

وی افزود: تولید و انتقال دانش مهارتی، تولید ثروت از طریق رشته‌های کارآفرین و کاهش آمار بیکاری از جمله تأثیرات حضور و تحصیل دانشجویان در دانشگاه علمی کاربردی است.

عبدالرضا طیاری فیروزانی رئیس مرکز علمی کاربردی خانه کارگر اصفهان اظهار کرد: ۱۳ کد رشته در این مرکز فعال بوده و در آینده نیز بر اساس سند آمایش، رشته های گردشگری و کشاورزی نیز اضافه شود. این مرکز با تجهیزات آموزشی به روز در شهر بهاران مستقر است. وی افزود: این مجموعه در بین ۱۸ مرکز و شهرک صنعتی قرار گرفته است. doxy and ivermectin با وجود ۵۰ هنرستان تخصصی لازم است از دانشگاه‌های علمی کاربردی بیش از این استقبال شود؛ این مرکز در هفت رشته کاردانی و شش رشته کارشناسی فعال است.

رئیس مرکز علمی کاربردی خانه کارگر اصفهان گفت: رشته دوخت و تکنولوژی خیاطی برای خانم‌ها در این مرکز ارائه شده که افراد می‌توانند پس از تحصیل خودشان صاحب کارگاه و یا در صنایع فعال شوند.

طیاری افزود: علاوه بر این رشته‌های مکانیک خودرو، برق صنعتی، ایمنی و بهداشت در واحدهای صنفی، مهندسی مکانیک ماشین افزار، متالوژی، الکترونیک صنعتی، حسابداری و امور مالی از جمله رشته‌هایی است که در این دانشگاه برای دانشجویان ارائه شده است.

 در ادامه، ارسلان محقق، رئیس مرکز علمی کاربردی هلال احمر اظهار کرد: این مرکز بیش از ۱۰ سال است که در رشته‌های کاردانی امداد و سوانح، مترجمی انگلیسی، مددکاری اجتماعی، اورژانس اجتماعی و کارشناسی مدیریت امداد و نجات شهری، مددکاری اجتماعی در بحران و مددکاری اجتماعی در خانواده فعال است.

وی افزود: این مرکز امکاناتی از جمله مرکز بین‌المللی و پایگاه‌های امداد و نجات را در اختیار دارد. بیش از ۴۰۰ نفر در پنل‌های آموزشی در این مرکز حضور داشته‌اند؛ رشته‌های این دانشگاه با رسالت جمعیت هلال احمر همخوانی داشته و رشته بهداشت، ایمنی و اورژانس نیز در سال‌های آتی در این دانشگاه ارائه خواهد شد.

 عباس تاتایی، رئیس مرکز جامعه اسلامی کارگران  در این نشست اظهار کرد: در این دانشگاه با قشر بزرگی از دانشجویان مواجه هستیم که در مقاطع تحصیلات تکمیلی تحصیل کرده‌اند، اما متوجه شده اند مسیرشان اشتباه بوده و برای تحصیل به این دانشگاه مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: رشته‌های طراحی لباس، دوخت تکنولوژی لباس، مراقبت زیبایی و پوست در حوزه گریم سینمایی و زیبایی، آرایش و پیرایش، حسابداری مالی و صنعتی، حسابرسی، فناوری اطلاعات از جمله رشته‌هایی است که در این دانشگاه ارائه شده است.

سپس، سید آرش امامی، رئیس مرکز علمی کاربردی ایران سپهر اظهار کرد: نقاشی، مد و لباس، فرش، تجاری سازی و کسب و کار از جمله رشته‌هایی است که در این مرکز ارائه شده است. به دلیل حضور اساتید کاربردی منجر به حوزه صنایع در این دانشگاه شده است.

وی افزود: در پی تأسیس کلینیک برند هستیم و رشته تجاری سازی حوزه مد و لباس قرار است در این دانشگاه ارائه شود. در آموزه‌های مذهبی نیز راجع به برندینگ صحبت شده است؛ تمام کسب و کارها در دنیای امروز بر این اساس توسعه داده می‌شود. اساتید این دانشگاه در صنعت و اصناف فعال هستند این دانشگاه به سمت نسل چهار دانشگاه‌ها حرکت می‌کند تا در کنار جامعه قرار گرفته و بتواند به رشد کسب و کارها کمک کند. ivermectin dose in covid 19 2021

 

کد خبر: 31209

نویسنده: فرزانه افسرطه

منبع: خبرنگار پایگاه خبری عصر اصفهان

برچسب ها: , , , , , , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0