18 بهمن 1402 - 3:28 ب.ظ

” اسدی”، همچنان سکاندار هیئت ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی_محلی اصفهان است

مجمع انتخاباتی هیئت ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی_محلی استان اصفهان  پیش از ظهر امروز با حضور فریبا اشون نایب رئیس فدراسیون، جواد محمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان و اعضای مجمع در سرای ورزشکاران برگزار شد.

به گزارش عصر اصفهان،

این مجمع در شرایطی برگزار شد که “مهدی اسدی” تنها کاندیدی بود که برای تصدی ریاست هیئت ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی_محلی نامزد شده بود و در نهایت نیز اسدی با کسب 21 رای از مجموع 21 رأی ماخوذه، برای سومین دوره متوالی به عنوان ریاست هیئت ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی_محلی استان انتخاب شد و سکان این هیئت را در ۴ سال آینده به دست گرفت.

براساس اساسنامه جدید مجمع‌های انتخاباتی، اعضای مجمع باید در مجمع به گزینه‌های انتخاب شده توسط کاندیداها برای سمت‌های نایب رئیس، خزانه‌دار و اعضای هیئت رئیسه خانم و آقا رای دهند و بر همین اساس به ترتیب الهام بازدار، علی اشجع، ابوذر لطف‌اله خواجو، حبیب‌اله شفیعی و فهیمه زمانیان انتخاب شدند.

مصوبات نظامنامه فرهنگی می‌تواند به گسترش و احیای سنت‌های کشور کمک کند فریبا اشون، نایب رئیس هیئت ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی_محلی در حاشیه این مجمع انتخاباتی ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، گفت: سپاس‌گزارم که  زمینه برگزاری مجمع را فراهم کردید و از زحمات سرپرست هیئت در یکسال گذشته تشکر می‌کنم که شرایطی را فراهم آورد تا هیئت اصفهان در تمامی رویدادهای ملی و کشوری حاضر باشد.

وی با بیان اینکه در سند تحول دولت مردمی بر نظام ملی ورزشی از روستا تا سطح ملی تاکید شده، افزود: این بدان معناست که در برنامه توسعه هفتم گسترش رشته‌های کلاسیک در مناطق روستایی و عشایری پیش‌بینی شده و خوشبختانه در  برنامه توسعه هفتم هر دو حوزه قهرمانی و بازی‌های بومی_محلی در مناطق عشایری و روستایی در نظر گرفته شده است.

نایب رئیس فدراسیون با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری در بخش بازی‌های بومی_محلی یادآور شد: نظامنامه فرهنگی کشور در سال ۱۳۹۵ مصوبات خوبی در حوزه بازی‌های بومی_محلی دارد و می‌تواند به احیا، توسعه، ترویج و زنده نگاه داشتن آیین‌ها، سنت‌ها و بازی‌های کشور کمک شایانی کند و علاوه بر این در راستای گسترش عدالت اجتماعی، زمینه دیده شدن بچه‌های روستایی در یکسری از رشته‌های کلاسیک را فراهم کند.

وی در ادامه به برگزاری جام پرچم اشاره کرده و متذکر شد: جام پرچم در سه رشته مینی‌فوتبال، تکواندو و پرتاب وزنه برگزار ن می‌شود و علاوه بر این جام یاری‌گران ورزشی ویژه خانه‌های ورزشی با هدف پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های مواد مخدر تدارک دیده شده و در رشته‌های تنیس روی میز، دارت، شطرنج و دو میدانی برگزار خواهد شد.

اشون در ادامه به انتخاب ” مهدی اسدی” اشاره کرده و گفت: اسدی از سرمایه‌های ورزش روستایی کشور است و از دهه هشتاد به عنوان یکی از بازوهای فدراسیون فعالیت دارد و رویدادهای ملی بزرگی را راهبری کرده و انتظار داریم که در دوره جدید از نیروهای جوان بیشتری استفاده کند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در فدراسیون طی چند ماه گذشته گفت: زمانی که فدراسیون را تحویل گرفتیم، کمی و کاستی‌هایی وجود داشت و هیچ کدام از کمیته‌های تخصصی فعاليت نداشتند و خوشبختانه امروز همه کمیته‌ها و انجمن‌ها آغاز به کار کرده‌اند و برای فدراسیون یک برنامه‌ریزی سه مرحله‌ای کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت داشتیم که در حال پیشبرد است. به گزارش تسنیم در پایان این مجمع، از تجهیزات مورد نیاز ۲۲ خانه ورزش روستایی در سطح استان رونمایی شد.

کد خبر: 142187

نویسنده: بهاره کلوندی

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0