21 شهریور 1400 - 11:30 ق.ظ

در نامه کشاورزان اصفهانی به رئیس‌جمهور مطرح شد

استانداری بومی برای اصفهان انتخاب کنید

کشاورزان استان اصفهان در نامه‌ای خطاب به آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور کشور، انتظارات خود را در مورد انتخاب استاندار جدید مطرح کردند.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان؛ در ابتدای این نامه ضمن تبریک، آمده است: استان اصفهان سال‌ها است دچار مشکل خشکی و یا فصلی شدن رودخانه زاینده‌رود شده و به‌صورت غیرقانونی و به ناچار حق‌آبه‌های محیط زیست و کشاورزان حق‌آبه‌دار حوضه زاینده‌رود و تالاب گاوخونی را برای مصارف مختلف کشور و مصارف شهری و صنایع و خدمات و اشتغال و توسعه کشاورزی و باغات در شهرها و روستاهای استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری و یزد برداشته می‌شود.

در ادامه عنوان شده است: با وجود قوانین مصرح و مصوباتی روشن در شورای عالی آب و هیأت وزیران و سایر مراجع قانونی و رسمی کشور و صدور آرای محاکم قضائی برای اجرای قوانین و راهکارهای حل مشکلات و احیای زاینده رود، همچنان مشکل باقی است.

در این نامه آمده است: روستاییان و کشاورزان حوضه زاینده‌رود به خصوص در شرق اصفهان که ۸۳ درصد مشارکت در انتخابات اخیر داشته و ۹۵ درصد از ایشان به حضرت‌عالی رأی داده‌اند و همچنین معتمدین، شوراهای اسلامی شهرها و روستاها، اصناف کشاورزی و تشکل‌های فعال روستایی و کشاورزی و محیط زیستی از حضرت‌عالی تقاضا دارند.

در ادامه نامه آمده است: استانداری برای این استان انتخاب کنید که دارای تجربه و سابقه مسؤولیت‌های ملی و استانی بوده و آشنایی کامل به مسائل آب و زاینده‌رود که اصلی‌ترین مشکل استان اصفهان است را داشته باشند، بومی استان باشند و از همه مهم‌تر قابلیت و توان هماهنگ کردن ظرفیت‌های داخلی استان برای اجرای مصوبات و قوانین و توان هماهنگی و ایجاد ارتباط با مسؤولان ملی برای حل مشکلات استان را داشته باشند.

در ادامه اظهار شده است: یادآور می‌شود جمعیت شش میلیون نفری سه استان که نیازمند آب زاینده‌رود برای شرب و مصارف شهری و اشتغال و تولید خود هستند و در دادن مالیات و ایجاد درآمد ناخالص ملی و نقش‌آفرینی در تمام مسائل و مشکلات کشور نقش اول یا دوم را داشته و دارند، شایسته اجابت این تقاضا هستند.

در پایان عنوان شده است: سال‌ها است که کشاورزان حوضه زاینده رود، شرایط نابسامان خشکی و کم‌آبی زاینده‌رود را تحمل کرده‌اند و با عنایت به مشکلات اجتماعی و وقایع ناگوار امنیتی پیرامون موضوع آب شرق و غرب اصفهان که مسبوق به سابقه نیز است، پیش‌بینی می‌شود چنان‌چه استاندار و سایر مسؤولان منتخب استان نتوانند این مشکلات را حل کنند، قطعاً شاهد مشکلات جدی به ویژه در جامعه کشاورزان شرق اصفهان باشیم؛ امید که بر اساس قول‌هایی که در زمان انتخابات دادید، تدبیر لازم را اتخاذ کنید.

۲۰۶

کد خبر: 37517

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0