21 شهریور 1402 - 3:00 ب.ظ

هالیوود علیه ایران؛

از «شیرین وحشی» تا «تهران»

آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون به کمک هالیوود، ذیل جنگ فرهنگی، رویکرد «ایران هراسی» را در کنار جنگ اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران پیش برده، امری که به باور کارشناسان سینمایی اکنون به امری ذاتی برای این بنگاه سینمایی تبدیل شده است.

از «شیرین وحشی» تا «تهران»

بنگاه های سینمایی وابسته به هالیوود در سال های ابتدایی جنگ تحمیلی، برای جبران شوک ناشی از شکست های خود در جنگ تحمیلی با ساخت فیلم سینمایی «شیرین وحشی»، تصویری متفاوت از رزمندگان اسلام به جهانیان عرضه کردند.

در این فیلم که با بازتاب جهانی و با «پروپاگاندا» سیاسی همراه بود، نگاه رحمانی رزمندگان ایرانی به اسرای عراقی حذف و تصویری خشن از آنان ارائه شد.

نگاه ضد ایرانی حاکم بر سریال «تهران»، با استقبال چهل ونهمین دوره جوایز بین‌المللی اِمی قرار گرفت و جایزه بهترین سریال درام را از این رویداد کسب کرد و به تایید منابع خبری فصل دوم این سریال روند تولید را طی می کند.

از این رو از انگیزه های هالیوود در تولید فیلم های با مضمون «ایران هراسی» نباید به سادگی گذشت و بطور قطع هالیوود گردانان به افق های دورتری می اندیشند و آن جز ترسیم چهره ای عقب مانده و ستیزه جو از ایران و ایرانیان نیست.

کد خبر: 137332

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0