7 اردیبهشت 1402 - 11:41 ق.ظ

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اصفهان:

اختصاص ۱۵ میلیون ریال سهام برای متولدان ۱۴۰۱

علیرضا عرب‌ها مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اصفهان گفت: با تامین منابع مالی، دولت در بورس، برای متولدان ۱۴۰۱ سهام خریداری و بلوکه می‌کند.

اختصاص ۱۵ میلیون ریال سهام برای متولدان ۱۴۰۱

عرب‌ها با بیان اینکه مبلغ ۱۵ میلیون ریال برای اطفال متولد شده در این بازه زمانی در قانون پیش بینی و تخصیص یافته گفت: براساس ماده ۱۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، دولت مکلف شد برای متولدان ۱۴۰۰ به بعد سهام خریداری و بلوکه کند که در این راستا در قانون بودجه سنواتی، منابع مالی برای متولدان سال ۱۴۰۱ تامین شد.

وی بیان داشت : با توجه به اینکه چندین دستگاه اجرایی از جمله وزارت‌های اقتصاد و ارتباطات، سازمان‌های فناوری اطلاعات، ثبت احوال، بورس و اوراق بهادار و شرکت کارگزاری بانک ملی و بانک‌های عامل ملی و پست بانک در اجرای این قانون ذی مدخل هستند، لذا پس از هماهنگی لازم، آیین نامه اجرایی آن مهرماه سال گذشته به تصویب هیئت وزیران رسیده و با تعامل صورت گرفته در حال حاضر امکان ثبت نام برای متولدان سال ۱۴۰۱ وجود دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان در خصوص نحوه ثبت نام در سامانه گفت: والدین با مراجعه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، در قسمت طرح تشویق فرزند آوری و جوانی جمعیت پس از واردکردن کد ملی خود، مشخصات فرزند را مشاهده کرده و پیامک ورود موفق را دریافت کرده و یکی از بانک‌های عامل را انتخاب می‌کنند.

عرب‌ها با بیان اینکه والدین از ۳۵ صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس حداکثر سه صندوق را باید انتخاب و افتتاح حساب کنند افزود: تمام مراحل غیرحضوری و الکترونیکی است و پس از افتتاح حساب، شماره شبا در اختیار وزارت اقتصاد قرار می‌گیرد تا حساب فرزندشان را شارژ کنند.

وی با اشاره به تعداد ۹۸۰ هزار متولدان سال گذشته افزود: تا امروز ۱۱۳ هزار و ۶۷۴ نفر از والدین به سامانه مراجعه و تخصیص سهام صورت گرفته و به علت حجم بالای مراجعه و احتمال اخلال در سامانه، ثبت نام به صورت مرحله‌ای خواهد بود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان گفت: در حال حاضر متولدان سه ماه اول سال ۱۴۰۱ ثبت نام خواهند شد و به ترتیب ماه همه متولدین سال ۱۴۰۱ ثبت نام و صاحب سهام می‌شوند.

وی افزود: این سهام تا ۲۴ سالگی مسدود بوده و با ارائه سند ازدواج این سهام آزاد خواهد شد که در صورت فوت فرد نیز این سهام به وراث قانونی وی تعلق خواهد گرفت.

کد خبر: 132838

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0