7 خرداد 1401 - 2:15 ب.ظ

شیراز- زهرا بازیار

اجرای ۱۸ پروژه بزرگ شهری همراه با بیش از ۴۰۰ پروژه عمرانی

شهردار شیراز در بازدید از پروژه های زیرگذر گویم و بزرگراه جنوب شهرک حافظ، از آغاز عملیات اجرایی پروژه های تقاطع غیر هم سطح حافظ و نواب صفوی- کمربندی خبر داد و گفت: هم اکنون 18 پروژه بزرگ شهری و بیش از 400 پروژه عمرانی متوسط و کوچک مقیاس در سطح کلان شهر شیراز در حال اجرا است.

شهردار شیراز در بازدید از پروژه های زیرگذر گویم و بزرگراه جنوب شهرک حافظ، از آغاز عملیات اجرایی پروژه های تقاطع غیر هم سطح حافظ و نواب صفوی- کمربندی خبر داد و گفت: هم اکنون 18 پروژه بزرگ شهری و بیش از 400 پروژه عمرانی متوسط و کوچک مقیاس در سطح کلان شهر شیراز در حال اجرا است.

سید احسان اصنافی افزود: از میان پروژه های در حال اجرای شهرداری، پروژه‌‌های خط دو مترو، بزرگراه شهید سلیمانی، بزرگراه مولوی، بزرگراه تنگ قره پیری، تقاطع جام جم و ده‌ها پروژه دیگر در اولویت هستند. وی همچنین اظهار کرد: پروژه محور گویم به دلیل بارگذاری بخشی از پروژه آزادراه شیراز – اصفهان و ورودی مناطق ییلاقی قسمت‌های شمال غرب شیراز و سپیدان، از اهمیت بالایی برخوردار است. مدیر ارشد مجموعه شهرداری شیراز با اشاره به اهمیت طراحی و اجرای این محور افزود: براساس پیش‌بینی‌ها و استانداردهای طراحی، ساخت زیرگذری به طول ۱۴۵۰ متر در نظر گرفته شده است. شهردار شیراز به انجام مسیر انحرافی این محور از یک ماه گذشته اشاره و ابراز امیدواری کرد: این مسیر انحرافی طی ۱۰ روز آینده آماده و عملیات اجرایی محور گویم ساماندهی می‌شود. اصنافی در ادامه سخنان خود، ضمن تشریح عملیات اجرایی قطعه دوم پروژه‌های شمال غرب، به پروژه بزرگراه ۵۵ متری جنوب حافظ اشاره کرد و گفت: 4 و نیم کیلومتر این پروژه توسط پیمانکار از بزرگراه آیت‌الله حسینی الهاشمی تا انتهای خیابان ملائک شهرک گلدشت حافظ آغاز شده و پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصدی داشته است که تعداد ۱۹۰ دستگاه ماشین آلات در این پروژه در حال انجام کار هستند و این مسیر را تا نقطه اتصال آزادراه شیراز-اصفهان ادامه خواهیم داد. شهردار شیراز با اشاره به اهمیت پروژه زیرگذر گویم در وضعیت ترافیک شهری شیراز گفت: مدیریت شهری و شهرداری شیراز با همکاری کارشناسان و مهندسین مشاور و اخذ نظرات متخصصین حوزه‌های عمرانی حمل و نقل و شهرسازی ضمن بررسی گزینه ها و راه حل های مختلف در نهایت بر اساس معیارهای فنی زمانی و اقتصادی تصمیم گرفت تا با استفاده از انتقال ترافیک به فضای زیر سطحی با هدف افزایش ظرفیت تردد و ارتقای ایمنی شهری نسبت به طراحی و احداث یک زیرگذر نیمه مسقف اقدام کند. اصنافی گفت: تقاطع شهید نواب صفوی دو فازِ بلوار احمدبن موسی (ع) به کمربندی و بلوار شهید نواب صفوی به بلوار سلطان‌آباد را خواهد داشت. وی به ۱۸ پروژه بزرگ شهری در کنار بیش از ۴۰۰ پروژه عمرانی متوسط و کوچک مقیاس در سطح کلانشهر شیراز اشاره و تصریح کرد: پروژه‌‌های خط دو مترو، بزرگراه شهید سلیمانی، بزرگراه مولوی، بزرگراه تنگ قره پیری، تقاطع جام جم و ده‌ها پروژه دیگر در اولویت هستند.

کد خبر: 115828

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0