4 اردیبهشت 1402 - 12:25 ق.ظ

در زمینه مطالبه گری جریان دایمی زاینده‌رود؛

اجرای برگزیدگان جشنواره ملی «خندستان» با موضوع زاینده‌رود در تهران

سعید امامی، مسوول دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود وابسته به شهرداری اصفهان گفت: یکی از اقدامات دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود در حوزه فرهنگ و هنر مشارکت در پنجمین جشنواره ملی تئاتر کمدی خندستان بود، در واقع این دبیرخانه با اختصاص بخشی به نام زاینده‌رود در حوزه نمایش‌های بیرونی این جشنواره کوشید آثار نمایشی بیرونی با محوریت زاینده‌رود را از سرتاسر کشور شناسایی و در نهایت ۱۳ اثر را برای اجرا در این جشنواره انتخاب کند.

اجرای برگزیدگان جشنواره ملی «خندستان» با موضوع زاینده‌رود در تهران

امامی افزود: از میان ۱۳ اثر راه‌یافته به پنجمین جشنواره تئاتر کمدی خندستان، شش اثر منتخب و برای حمایت در اجراهای خیابانی انتخاب شد تا این گروه‌های نمایشی بعد از برگزاری جشنواره در شهرهایی همچون تهران، شهرکرد، اهواز و یزد اجرا داشته باشند. دلیل انتخاب این شهرها، موضوع تأثیرگذاری هرکدام از این شهرها بر زاینده‌رود است.

وی گفت: در نوروز امسال، اجرای این شش تئاتر در اصفهان از گروه‌های مختلف برگزار شد که مورد استقبال مردم قرار گرفت. از این‌رو با توجه به کارکردهایی هفته فرهنگی که به آن اشاره شد، چهار نمایش از این شش نمایش هم‌زمان با هفته فرهنگی اصفهان تحت عنوان رویداد «هم‌ریش» در چند منطقه پرتردد شهر تهران اجرا دارند. رویداد «هم‌ریش» از دوم اردیبهشت‌ماه در تهران آغاز شد و تا هشتم اردیبهشت‌ماه در چند نوبت چهار گروه نمایشی از ساعت ۱۷ تا ۲۲ اجرا دارند.

کد خبر: 132681

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0