5 مرداد 1399 - 12:15 ق.ظ

اتصال تمام مدارس به شبکه ملی اطلاعات تا شهریور

وزیر آموزش و پرورش از اتصال تمام مدارس به شبکه ملی اطلاعات تا شهریور امسال خبر داد. از اتصال تمام مدارس به شبکه ملی اطلاعات تا شهریور امسال خبر داد.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از فارس،محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه سلسله برنامه‌های گفت‌وگو بر محور تحول، اظهار کرد: در صورتی که امکان حضور دانش‌آموزان در مدارس باشد، مشکلی برای آغاز سال تحصیلی نداریم اما اگر بخواهیم کلاس‌های درس را به صورت نیمه حضوری و غیرحضوری برگزار کنیم یکی از مشکلات دسترسی به اینترنت است.

وی ادامه داد: نقاطی که تحت پوشش نیست مشخص شده است و در اختیار وزارت ارتباطات قرار می‌گیرد و این وزارتخانه بر اساس قانون برنامه متعهد است دسترسی همه مدارس را به شبکه ملی اطلاعات تا شهریور برقرار کند؛ ضمن اینکه آن نقاطی که مناطق روستایی است و تحت پوشش اینترنت نیست، توسعه پیدا کند.

حاجی‌میرزایی اضافه کرد: در تلاش هستیم تا آغاز سال تحصیلی مشکلات دانش‌آموزان  فاقد امکانات هوشمند حل شود؛ امکاناتی فراهم شده است که بتوانیم تلویزیون‌های خانه حتی غیرهوشمند را به بستری برای عملیات شاد تبدیل کنیم؛ در حال رایزنی با مسؤولان فنی هستیم که این کار را با هزینه کم انجام دهند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر دانش‌آموزانی باشند که در منطقه‌ای زندگی می‌کنند که دسترسی به اینترنت یا گوشی مناسب ندارند، متعهد هستیم که به آنها آموزش دهیم.

وی افزود: تمام مدارس ما در سراسر کشور موظف شدند که در مورد تمام دانش‌آموزان‌شان بررسی کنند و با خانواده‌ها صحبت کرده و مشخص کنند کسانی که تحت پوشش قرار نمی‌گیرند، با چه کیفیتی باید آموزش دهیم.

کد خبر: 39955

منبع: فارس

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0