17 اردیبهشت 1403 - 10:00 ق.ظ

سینمای جنگ

آبادان یازده 60

سال تولید: ۱۳۹۸ کارگردان: مهرداد خوشبخت بازیگران: حسن معجونی، علیرضا کمالی، ویدا جوان، نادر سلیمانی و حمیدرضا محمدی

آبادان یازده 60

فیلم سینمایی «آبادان یازده 60»، یکی از فیلم های جنگی ایرانی است که در مورد رویداد واقعی ساخته شد. این فیلم مقاومت مردم آبادان و کارکنان رادیو نفت این شهر را در مقابل نیروهای بعثی نشان می‌دهد.

در این فیلم می بینیم در حالی که آبادان مورد حملات و بمباران نیروهای دشمن قرار گرفته بود و شهر به سمت سقوط می‌رفت اما کارکنان رادیو نفت آبادان معتقد بودند اگر دست از کار بکشند و رادیو را تعطیل کنند، مردم امید و انگیزه خود را از دست خواهند داد.

نمایش مقاومت آن ها در این فیلم به همراه جلوه‌های ویژه میدانی قوی و سکانس‌های تاثیرگذار باعث شده تا «آبادان یازده ۶۰» به یکی از بهترین فیلم های دفاع مقدس تبدیل شود.

این فیلم در بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت و برنده سیمرغ بلورین جایزه ویژه سردار شهید «قاسم سلیمانی» فجر شد.

«مهرداد خوشبخت» در ساخت فیلم «آبادان یازده 60» با تسلط کامل همراه با روایت داستان‌گونه توانسته فیلمش را جلو ببرد.

با توجه به شرایط موضوع فیلم که پتانسیل لازم را برای درگیر کردن احساسات مخاطب دارد، اما فیلمساز به هیچ وجه قصد نداشته است مخاطب را در تنگنای احساسی قرار بدهد.

فیلم چند شخصیت دارد که تمامی به درستی معرفی می‌شوند و قصه در فضایی درست و استاندارد در یک لوکیشن محدود مخاطب را با خود همراه می‌کند و همذات‌پنداری مخاطب با پیشروی قصه به تسلط فیلمساز مربوط می‌شود.

کد خبر: 144449

نویسنده: محمود افشاری

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0