7 اردیبهشت 1402 - 8:29 ق.ظ

آمار سزارین در استان اصفهان از میانگین کشوری بالاتر است

زهرا جوانمردی، رییس اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: آمار عمل جراحی سزارین در بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه در استان در سال ١٤٠١ معادل ٥٩ درصد است.

آمار سزارین در استان اصفهان از میانگین کشوری بالاتر است

جوانمردی افزود: آمار سزارین در برخی استان‌ها از جمله اصفهان با توجه به شرایطی از جمله بافت فرهنگی و اجتماعی آنها از میانگین کشوری بالاتر است.

وی با بیان اینکه این آمار سزارین در طول سال ها ایجاد شده است، اظهار داشت: نباید انتظار داشت که آمار سزارین، فوری و در زمان کوتاهی کمتر شود بلکه اقدام و برنامه‌های انجام شده به تدریج می‌تواند این آمار را کاهش دهد.

رییس اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به برنامه ها و اقدامات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در چند سال اخیر برای ترویج زایمان طبیعی، اشاره کرد و گفت: ساختار زایشگاه‌ها با سال های گذشته تفاوت دارد و از حالت سنتی خارج و فضای حریم خصوصی برای مادر و خانواده او فراهم شده است.

جوانمردی با بیان اینکه روش های زایمان طبیعی در زمان حاضر با گذشته تفاوت دارد، ادامه داد: استفاده از روش های بی درد و برگزاری کلاس های آمادگی زایمان برای مادر و خانواده او از جمله اقدام‌های انجام شده در این زمینه است.

کد خبر: 132814

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0