8 شهریور 1402 - 12:06 ق.ظ

نقدعلی نماینده مجلس شورای اسلامی:

150 میلیارد تومان خسارت خشکسالی به شهرستان خمینی‌شهر رسیده است

حجت الاسلام والمسلمین حاج شيخ محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی میهمان روزنامه عصر اصفهان بود در این دیدار در یک نشست صمیمی مطالب مختلفی بیان کرد که به‌ مرور در روزنامه عصر اصفهان چاپ خواهد شد.

۱۵۰ میلیارد تومان خسارت خشکسالی به شهرستان خمینی‌شهر رسیده است

عصر اصفهان– سيدمحمدحسين مجيدی درچه

وی گفت: من یک سال و نیم با دولت قبلی که دولت آقای روحانی بود کار کردم و الحق دولت آیت الله رئیسی خیلی درتعامل بانمایندگان مردم بهترعمل می کند. برای نمونه کشاورزان غرب استان اصفهان مبلغ ۷۰ میلیارد تومان خسارت خشکسالی طلبکار بودند و استاندار وقت استان اصفهان با روشهای مختلف پرداخت پول را به تعویق می انداخت و کاربه تحقیق وتفحص ازاستانداری کشیدتا مجبور شد پول مردم را پرداخت کند یعنی در حالت طبیعی تکلیف انجام نمیشد. البته از مبلغ ۷۰ میلیارد تومان ۱۲ میلیارد تومان سهم مردم شهرستان خمینی‌شهر بود. و در واقع برای همه شهرستان های غرب استان اصفهان کار کردیم.

پرداخت۱۵۰ میلیارد خسارت خشکسالی به شهرستان خمینی شهر در حال حاضر ، که من با شما صحبت می‌کنم فقط شهرستان خمینی شهر تاکنون 150 میلیارد تومان بابت خسارت خشکسالی گرفته است که این مهم در دولت آقای رئیسی انجام گرفته است من در شهر ستان اعلام کردم تا مردم بیایند و خسارت خشکسالی بگیرند، و اکنون عرض می کنم هر کس از هر نقطه شهرستان خمینی‌شهر مثل خمینی شهر، درچه، کوشک، اصغرآباد و روستاهای تیرانچی و قلعه امیریه خسارت خشکسالی نگرفته است، به اداره کشاورزی خمینی شهر مراجعه کند و طلب فعلی و گذشته خود را یکجا دریافت کند. وی افزود: این یک قلم از پیگیری‌های نماینده مجلس بوده است در واقع تاکنون150 میلیارد تومان خسارت خشکسالی در خمینی شهر آمده است که کار خیلی مهمی است.

ظرف ۲۴ ساعت آب به باغات خمینی شهر رسید نماینده مجلس ادامه‌داد: مسئله مهم بعدی بحث بازگشایی آب زاینده رود است، قبلا وقتی آب ازسد چم آسمان باز می‌شد ظرف ۴ روز آب به خمینی شهرمی‌رسید آن هم گاهی قطع و وصل می‌شد که علت این بود که در مسیر از آب ، برداشت می‌کردند و لذا این بار مدیریت کردیم و گفتیم برق تمام پمپاژهای حریمی در طول زمان بازگشایی قطع شوند، به همین دلیل ظرف ۲۴ ساعت آب به باغات خمینی شهر وبرخواررسید که این هم کار بزرگی بود که خوشبختانه با پیگیری نماینده مجلس انجام شد در مجموع امسال از حیث مدیریت بهترین سال مدیریت آب بود، یکی دو روز آینده هم مرحله دیگربازگشایی خواهیم داشت. قبلاوقتی آب از چم‌‌آسمان رها می‌شد تا می‌آمد به خمینی شهر برسد ۴ روز طول می‌کشید و قطع و وصل هم داشت ولی امسال با آب منطقه‌ای تدبیر کردیم و گفتیم زمان بازگشایی همه کنتورهای حاشیه و غیره بسته شود قشنگ آب آمد و کل باغات خمینی شهروغرب استان را سیراب کرد و حتی آب به مزارع برخوار هم رسید امسال آنقدر زیبا مدیریت شد قصه توزیع آب که این هم خیلی خوب بود.

ارتقا فرمانداری خمینی شهر به فرمانداری ویژه حجت الاسلام نقدعلی ادامه داد: در مورد ارتقاء فرمانداری خمینی شهر به فرمانداری ویژه یکی دو آیتم ان قلت دارند که آن هم قرار شد وزیر کشور دستور خاص از رئیس جمهور بگیرد و ما در حال رایزنی هستیم.

ایجاد شهرستان درچه نقدعلی در مورد ایجاد فرمانداری شهرستان درچه هم گفت: برای ایجاد فرمانداری شهرستان درچه، آن هم یک مورد را اشکال گرفته اند و ما در حال رایزنی با رئیس جمهور هستیم تا آن مورد را اغماض کنند و کار انجام شود آن هم دستور رئیس جمهور را می‌خواهد که خودم پیگیری می‌کنم البته شخصا نامه ایجاد شهرستان درچه را بدست مقام معظم رهبری رساندم و حتی خودشان فرمودند نامه را بدهید و آیت الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری هم گفتند تمام نامه های شما را حتماً مقام معظم رهبری مطالعه می‌فرمایند. در این رابطه سيدمحمدحسين مجيدی درچه یاد آوری کرد ، چون درچه تنها شهر شاهد نمونه کشور است هر خدمتی به آنها بشود جبران زحمات و خون شهدایشان نمی شود و چنانچه نامه شما بدست مقام معظم رهبری برسد قطعا دستور مساعدت عنایت خواهند فرمود .

ظرفیت نمایندگان نقدعلی به یک نکته مهم هم اشاره کرد وی افزود : ظرفیت نمایندگان مجلس یک ظرفیت بی‌بدیلی است و اگر واقعاً مسئولین مربوطه از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند حق و حقوق شهرستان، استان و کشور را می‌توانند بگیرند، و در بعضی موارد توصيه می‌کنم این امانتی که به دست ما سپرده شده و همانطور که بعضی از ادارات خوب استفاده کردند مثل اداره آموزش و پرورش اداره ورزش و جوانان اداره راه و شهرسازی خمینی‌شهر و نهادهایی که کمتر از این ظرفیت استفاده کردند قطعاً متضرر شده‌اند و لذا باید رابطه مدیران دستگاه‌ها با نمایندگان مجلس رابطه هم افزایی وتعامل درراه خدمت بخلق باشد تا نتیجه مطلوب حاصل گردد. ادامه دارد.

کد خبر: 136949

نویسنده: سید محمدحسین مجیدی درچه

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0