23 آبان 1402 - 7:00 ب.ظ

۱۰۰۰ نوبت کنسرت در کمتر از ۲ ماه

تعداد اجراهای زنده موسیقی در کمتر از ۲ ماه اخیر درحالی به عدد هزار رسیده که این عملکرد نشانه‌های بسیار روشنی مبنی بر شرایط فعلی خوب موسیقی و امیدواری نسبت به آینده این هنر در کشور می‌دهد.

۱۰۰۰ نوبت کنسرت در کمتر از ۲ ماه

نکته قابل‌توجه اکثریت قریب‌به‌اتفاق این کنسرت‌ها آن است که سالن، سولداوت می‌شود و آن اجراهایی که سولداوت نمی‌شوند نیز صندلی‌های خالی محدودی دارند. در این زمینه، هم می‌توان به استقبال پرشور طرفداران خوانندگان اشاره کرد و هم چابک‌سازی هوشمندانه‌ای که از سوی برگزارکنندگان کنسرت لحاظ می‌شود را مدنظر قرار داد.

زمانی هم که کنسرت‌ها به راه افتاد و سقف اجراهای زنده به ۷۹۵ هزار تومان رسید، برخی بر این باور بودند که این افزایش ۱۰۰ هزار تومانی، سبب ریزش مخاطبان می‌شود اما اتفاقی که از ابتدای امسال برای سینما رخ داده و افزایش ۳۳درصدی قیمت بلیت، حتی سبب رشد مخاطب شد، به‌نوعی در موسیقی نیز تکرار شد و بدین‌ترتیب، مخاطبان و دوستداران خوانندگان، وقع چندانی به این افزایش قیمت بلیت ننهادند و به سالن‌های تاریک رفتند.

تا پیش از آغاز ماه محرم، پراکندگی جغرافیایی کنسرت‌ها، حول محور پایتخت و مراکز استان‌ها بود اما طی ۲ ماه گذشته، حتی برخی از شهرها غیر از مراکز استان‌ها نیز پذیرای گروه‌های موسیقی بودند.

شرایطی که اکنون بر فضای موسیقی کشور سایه افکنده، قابل‌قیاس با مدت مشابه سالیان اخیر خود نیست. جو پرتحرک و پویایی بر فضای موسیقایی کشور حاکم است که طی آن هم تولیدات، آمار مطلوبی دارند و هم اجراهای زنده به عدد خوبی رسیده است.

کد خبر: 139338

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0