30 خرداد 1401 - 5:00 ب.ظ

رکوردزنی همایون شجریان پس از چهار سال

کنسرت همایون شجریان با بلیت‌فروشی برای ۳۰ اجرا و سه بار تمدید، رکورد برگزاری کنسرت‌های موسیقی را پس از چهار سال در ایران شکست.

کنسرت همایون شجریان با بلیت‌فروشی برای ۳۰ اجرا و سه بار تمدید، رکورد برگزاری کنسرت‌های موسیقی را پس از چهار سال در ایران شکست.

به گزارش ایرنا، از اواخر سال ۱۳۹۸ به دلیل شیوع کرونا و ممنوع شدن برنامه‌های حضوری برای پیشگیری از شیوع این بیماری، امکان برگزاری کنسرت‌های موسیقی در کشور وجود نداشت، برخی از خوانندگان طی دو سال اخیر به خصوص خوانندگان موسیقی سنتی همچون همایون شجریان، علیرضا قربانی، شهرام ناظری و محمد معتمدی برنامه‌هایی را در خارج از کشور برگزار کردند، هر چند برخی نیز با کنسرت‌های مجازی میزبان علاقه‌مندان بودند. از دی ماه سال گذشته با بهبود شرایط شیوع کرونا و واکسیناسیون عمومی، امکان برگزاری کنسرت‌های موسیقی با ۵۰ درصد ظرفیت سالن‌ها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی امکانپذیر شد، با این وجود برگزاری تعداد کنسرت‌های موسیقی سنتی در مقایسه با کنسرت‌های موسیقی پاپ بسیار اندک بود.

همایون شجریان از اواخر سال گذشته و همزمان با آغاز قرن جدید کنسرت‌هایی را با همراهی گروه سیاوش در کشورهای بلژیک، فرانسه و هلند اجرا کرد، همچنین ۱۲ اردیبهشت امسال نیز با همراهی این گروه موسیقی کنسرتی را در دبی اجرا کرد. گروه سیاوش به سرپرستی و خوانندگی همایون شجریان از جمله مجموعه‌های شناخته شده موسیقی ایرانی طی سال‌های گذشته است. شجریان ۲۲ اردیبهشت در نشست خبری و آیین رونمایی از آلبوم موسیقی گاه فراموشی وعده داده بود که تیرماه امسال کنسرتی را در تهران برگزار خواهد کرد که این وعده نیز محقق و مقرر شد کنسرت این خواننده موسیقی سنتی با عنوان به رنگ صدا همراه با ارکستر سیاوش به رهبری آرش گوران در سالن وزارت کشور روی صحنه برود.

ابتدا مقرر شد کنسرت به رنگ صدا یکم، دوم، سوم، پنجم و ششم تیرماه برگزار شود، ۲۲ خرداد فعالیت سامانه فروش بلیت از طریق سایت تیوال آغاز شد، این سایت در ساعات اولیه به دلیل استقبال علاقه‌مندان، از دسترس خارج شد و در این باره اعلام کرد: «به دلیل استقبال بسیار بالا فروش این برنامه موقتا متوقف شد، اطلاعات تکمیلی به زودی اعلام می‌شود.» بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی ضمن ابراز گلایه از مشکلات سایت تیوال اعلام کردند که موفق به خرید بلیت کنسرت نشدند.

شجریان در صفحه شخصی خود در فضای مجازی اعلام کرد که کنسرت به غیر از روزهای یک، دو، سه، پنج و شش تیرماه که شروع مجدد ارائه بلیت آنها متعاقباً اعلام خواهد شد، با تمدید روزهای بیشتر کنسرت، تاریخ‌های ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۷، ۱۸ و ۱۹ تیرماه نیز برای حضور علاقه‌مندان به آنها اضافه خواهد شد.

۲۴ خرداد تمامی بلیت‌های ۱۱ روز اعلام شده برای برگزاری کنسرت موسیقی به رنگ صدا به پایان رسید و رکوردی برای شجریان به ثبت رسید؛ فروش اکثر بلیت‌های ۱۱ سانس کنسرت (بیش از ۳۰ ‌هزار بلیت) ظرف مدت چهار ساعت بی‌سابقه بود. پس از نخستین تمدید به رنگ صدا به دلیل استقبال علاقه‌مندان و اتمام فروش بلیت، کنسرت برای بار دوم، روزهای ۲۱ تا ۲۶ تیرماه تمدید و مقرر شد به رنگ صدا، ۱۷ روز در سالن وزارت کشور برگزار شود. این کنسرت به دلیل استقبال علاقه‌مندان و اتمام فروش بلیت، برای سومین بار و ۱۳ اجرای دیگر تمدید شد و شجریان ۲۷ خرداد در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با اعلام این خبر نوشت: «عزیزان گرامی کنسرت برای ۱۳ اجرای دیگر تمدید شد. ۵، ۶، ۱۰، ۱۷، ۱۹، ۲۲ و ۲۵ تیر (سانس دوم). ۲ مرداد (سانس اول و دوم). ۳، ۴ مرداد (سانس اول). ۵ مرداد (سانس اول و دوم). سانس اول ساعت ۱۸:۳۰ و سانس دوم ساعت ۲۲ است.» در نهایت مجموع اجرای کنسرت شجریان پس از چهار سال به عدد ۳۰ رسید و این آمار در سال‌های اخیر برای برگزاری کنسرت به خصوص پس از شیوع کرونا بی‌سابقه است.

کد خبر: 117047

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0