28 تیر 1402 - 6:06 ب.ظ

ارتباطات تنها راه تعالی انسان معاصر است

نخستین دوره سه شنبه های ارتباطی برگزار شد.

ارتباطات تنها راه تعالی انسان معاصر است

نخستین‌ دوره‌ آموزشی- کارگاهی سه شنبه های ارتباطی باعنوان مهارت های اثر بخش و فراگیر باتدریس عباس زمانی دکترای مدیریت رسانه ومدیر گروه علوم ارتباطات دانشگاه دانش پژوهان پیشرو اصفهان و باحضورهادی زمانی رییس دپارتمان ارتباطات واطلاعات اصفهان ،سیدمحمد موسوی روابط عمومی جهاد کشاورزی ،استاد رشادی وجمعی از دانشجویان وکارمندان توسط دپارتمان ارتباطات و اطلاعات اصفهان و با همکاری موسسه خیریه و قرض‌الحسنه شجره طیبه در عمارت بهشتیان آغاز گرد

عباس زمانی مدرس دوره گفت: انسان موجودی اجتماعی است که مدام در حال آموزش و فراگیری است و لحظه ای نباید از این امر مهم غافل شود و آموزش و علم آموزی موضوعی غیر قابل انکار است. اما وقتی بحث از آموزش در علم ارتباطات مطرح می شود، این بحث دوچندان اهمیت پیدا می کند، چرا که ما در دنیایی به سر می بریم که “عصر ارتباطات و اطلاعات” نام گرفته است و بنابر ماهیت و ویژگی این عصر هر روز اطلاعات و دانش این حوزه دچار تغییر و دگرگونی است. وی ارتباطات موثر را اینگونه تعریف کرد: ارتباط موثر، رابطه‌ای است که در آن، طرف مقابل، پیام شما را با حداکثر دقت ممکن دریافت و درک کند. موانع ارتباط موثر را بیان کردند که :دلایل بسیاری برای اینکه چرا ارتباطات میان فردی ممکن است به شکست منجر شوند، وجود دارد. در اکثر ارتباطات‌، ممکن است پیام (چیزی که گفته می‌شود) دقیقاً به همان صورت که منظور فرستنده بوده، دریافت نشود. بنابراین این موضوع مهم است که فرد برقرار کننده‌ی ارتباط، برای بررسی اینکه آیا پیام‌ها به وضوح درک می‌شوند یا خیر، به دنبال بازخورد از طرف مقابل باشد. مهارت‌هایی نظیر گوش دادن فعال، شفاف سازی گفتگو و انعکاس نظرات به طرف مقابل کمک می کند،با آگاهی از موانع برقراری ارتباط موثر و چگونگی اجتناب برآنها غلبه کند. در ادامه بحث به روش های کاهش استرس در روابط وبرخورد مناسب اشاره شد.مدرس دوره با تاکید بر این موضوع که مهارتهای ارتباطات مهارتهای زندگی هستند افزود: مدیریت استرس، یک مهارت فردی مهم است که بر روی روابط بین‌فردی ما تاثیر­گذار خواهد بود.مانند خشم ، فشار روحی،بروزاحساسات که در صورتی که افراد جامعه آموزش های لازم در این خصوص را طی نموده باشند باعث ایجاد فضایی مطلوب در زندگی خواهند شد.

در ادامه برنامه دانیال معادی مدرس اصول فن بیان و سخنوری گفت: ارتباط یک عشق است و باید دریادگیری انگیزه مثبت داشته باشید و انرژی که با علاقه وعشق باشد ارتباط قوی تری برقرار می کند.

پایان بخش برنامه،  صحبتهای ارزشمند رییس دپارتمان ارتباطات و اطلاعات اصفهان بود. استادهادی زمانی کلمه را بزرگترین موهبت الهی دانست که خداوند به بشر عطا نموده است و لذا بر همین اساس هم در بدو خلقت خالق هستی با انسان سخن گفته است و این بدان معناست که تنها راه تعالی بشر گفتگو است و راهی جز این برای بشر نیست. رییس کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران به طور خلاصه تعریف مهارت ارتباط موثر رابه این شکل بیان نمود: :ارتباطات چهار سطح متعالی دارد اولین سطح ارتباط، ارتباط با خود و خودشناسی است.خودشناسی به شما کمک می کند که دیگران را باهمه تفاوت هایشان بپذیریدو این مقدمه ی سومین سطح ارتباطات یعنی ارتباط با دیگران است.شناخت مخاطب یکی از کلیدهای ارتباطی است که پس از ارتباط با طبیعات و عالم ماده هستی محقق می شود. در ارتباطات بین فردی  اطلاعات، افکار، احساسات و هر چیز دیگری را از طریق صحبت کردن به فرد مقابل منتقل می‌کنیم و این امر نیازمند آموزش مهارتهای ارتباطی از کودکی است. والاترین و چهارمین سطح ارتباط ارتباط با خالق هستی است که در صورتی که سه سطح قبلی به خوبی انجام شده باشد محقق می شود به زبان دیگر ارتباط با خالق از طریق ارتباط صحیح و مطلوب با خود ، هستی و دیگران محقق می شود و این راهکاری جز خدمت به بندگان اش ندارد. در حقیقت خداوند مهربان است و مهربانی که اساس هستی است را دوست دارد و لذا انسان را آفرید تا این چرخه محبت و مهربانی تداوم یابد . خدا مهربان است و مهربانان را  دوست دارد.

در پایان برنامه از دکتر عباس زمانی مدرس دوره با اهدا لوح تقدیر و هدایایی قدردانی به عمل آمد.

لازم به ذکر است سلسله سمینارهای آموزشی ارتباطات استان اصفهان با عنوان سه شنبه های ارتباطی به مدیریت خانم مهندس نجفی و همکاری موسسه خیریه شجره طیبه و خانه فرهنگی بهشتیان به طور منظم و رایگان برگزار می گردد.

لازم به ذکر است سمینار بعدی با عنوان « متقاعد سازی با هوش مصنوعی» با تدریس علیرضا توکلی در تاریخ 24 مردادماه در محل خانه بهشتیان برگزار خواهد شد. علاقه مندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات می توانند با شماره 09130784174 مهندس نجفی تماس حاصل نمایند. لازم به ذکر است به شرکت کنندگان که در همه سمینارها حضور داشته باشند گواهی نامه آموزشی اعطاء خواهد شد.

کد خبر: 135715

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0