4 اردیبهشت 1399 - 9:09 ق.ظ

پلیس روسیه برای دفاع از خود، اجازه شلیک دریافت می‌کند

وزارت کشور روسیه لایحه قانونی را به پارلمان این کشور تقدیم کرده است که در صورت تصویب، پلیس می‌تواند برای دفاع از خود در برابر افرادی که اسلحه دارند به آنان شلیک کند.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از ایرنا، در روسیه افراد می‌توانند پس از رسیدن به سن قانونی، اسلحه خریداری کنند و همین مسئله باعث شده است که بسیاری از جوانان به داشتن اسلحه کمری علاقه‌مند شوند.

در صورت تصویب این لایحه قانونی، ماموران پلیس در صورتی که اقدامات فرد متخلف را تهدید تلقی کنند اجازه دارند به سوی وی تیراندازی کنند، البته اگر فرد مقابل دست به اسلحه برده باشد یا به نظر برسد که می‌خواهد از آن علیه پلیس استفاده کند.

در این لایحه قانونی همچنین پیشنهاد شده است به پلیس اجازه داده شود در صورت نیاز به نجات جان انسان‌ها، بازداشت مجرمان، وقوع ناآرامی و یا بروز شرایط اضطراری برای مقابله با تهدید تروریستی، در خودرو افراد را بدون اجازه مالک آن باز کند.

علاوه بر این، با تصمیم روسای مراکز پلیس، ماموران می‌توانند خانه‌های مسکونی یا اماکن دیگر را محاصره کنند.

ماموران پلیس همچنین اجازه خواهند یافت در محدوده محاصره شده به کنترل و بازبینی افراد، خودرو‌ها و محموله‌ها بپردازند. در صورتی که فرد با بازرسی خود ازسوی ماموران پلیس مخالفت کند به وی اجازه ورود به محدوده محاصره شده یا خروج از آن داده نمی‌شود.

کد 300

کد خبر: 44273

منبع: ایرنا

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0