18 اردیبهشت 1399 - 12:26 ق.ظ

پشت‌ پرده تعدیل پرستاران در بیمارستان‌های خصوصی چیست؟

در این روزهای کرونایی شاهد تعدیل پرستاران در بیمارستان های خصوصی هستیم، واقعا پشت پرده این اتفاق چیست؟

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، روزنامه همشهری نوشت: «یک ماه پیش مدیرعامل یکی از بیمارستان‌های تهران از تعدیل نیروی ۵۰درصدی پرستاران خبر داد؛ درست زمانی که بیمارستان‌های دولتی درگیر پاندمی کرونا بودند. حالا در مقطعی که به نظر می‌رسد آمار مبتلایان به کرونا کاهش نسبی پیدا کرده، دوباره بحث بر سر تعدیل پرستاران اوج گرفته است؛ تا جایی که تعدادی از پرستاران شاغل در بیمارستان‌های خصوصی شغلشان را از دست داده یا در آستانه بیکاری هستند. اما ماجرا چیست؟

در روز‌هایی که بیمارستان‌ها بیش از هر زمان دیگری در حال پذیرش بیماران هستند و کرونا مسئله شماره یک کشور است، شنیدن خبر بیکاری پرستاران عجیب به نظر می‌رسد. اتفاقی که برای پرستاران افتاده، مربوط به گروهی است که در بیمارستان‌های بخش خصوصی کار می‎کنند. ششم اردیبهشت امسال رئیس هیأت مدیره انجمن بیمارستان‌های خصوصی کشور از بحران مالی ۳۰۰بیمارستان خصوصی در کشور و ورشکستگی ۶ بیمارستان در تهران خبر داد؛ در حالی که پیش‌تر خلیل علیزاده، رئیس یکی از بیمارستان‌های خصوصی تهران خبر از تعدیل ۵۰درصدی کادر بیمارستان و به عبارت دیگر ۶۰۰ نفر از ۱۲۰۰نفر کادر درمان خود داده بود؛ سرنوشتی که بحران مالی بیمارستان‌ها آن را رقم زده و بیمارستان‌های خصوصی را هدف خود قرار داده است.

قاسم جان‌بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت پیش‌تر درباره تعدیل نیرو در بیمارستان‌های خصوصی و ورشکستگی مراکز خصوصی گفته بود: «گزارشی از ورشکستگی بیمارستان‌های خصوصی و میزان تعدیل نیرو در آن‌ها نداریم، اما در زمانی که بسیاری از کارگاه‌ها و کسبه نتوانسته‌اند وضعیت اقتصادی خوبی داشته باشند، حتما مراکز خصوصی درمانی نیز متضرر شد‌ه‌اند. البته هیچ مطب و بیمارستان خصوصی تعطیل نشده که بخواهیم آن‌ها را بازگشایی کنیم.»

در همین رابطه پیگیری‌های «همشهری» نشان می‌دهد بیشتر نیرو‌های تعدیل‌شده مربوط به بخش‌های بیهوشی، پرستاری، اتاق عمل و بهیاری بوده‌اند.

کد 300

کد خبر: 43731

منبع: روزنامه همشهری

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0