هم اکنون در حال برگزاری است؛

هفته جایزه مصطفی (ص) در اصفهان با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد

هفته جایزه مصطفی(ص) با تأکید بر ترویج و تکریم علم و فناوری و با حضور مدیران ارشد علمی و فناوری، حامیان، نخبگان دانشگاهی، دانشجویان و دانش‌آموزان به همراه خانواده‌ها، روز جمعه ۷ مهرماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۹ الی ۲۱ در سالن اجلاس و همایش‌های بین‌المللی اصفهان به‌صورت رسمی با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

 

به گزارش عصر اصفهان، بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) با تأکید بر گسترش علم و فناوری در جهان اسلام، همراه با اتخاذ رویکردی غیرانتفاعی و حفظ استقلال کامل در دستیابی به اهداف خود، با احترام به پیامبر اکرم(ص) و با پیروی از آموزه‌های اسلام، فعالیت‌های خود را در راستای تقدیر از دانشمندان جهان اسلام و قدردانی از تلاش‌های آنها، همراه با تعلیم دانشمندان آینده در سرتاسر جهان آغاز کرده است.

بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) سعی در گسترش همکاری، هم‌افزایی و هم‌گرایی در حوزه علم مدرن و فناوری‌های جدید و همچنین الگوسازی از شخصیت‌های برجسته علم و فناوری دارد.
جایزه مصطفی(ص) جایزه برتر علم و فناوری است که به‌صورت دوسالانه به پژوهشگران و دانشمندان برتر جهان اسلام اعطا می‌شود. به برکت نام پیامبر مکرم اسلام و به‌دلیل تأکید پیامبر(ص) بر یادگیری و درک علم، این جایزه «مصطفی» نامیده شده است که به‌معنای برگزیده است. امسال اما مراسم پنجمین دوره اعطای جایزه مصطفی(ص) از روز، ششم مهرماه آغاز شد و در روز دوازدهم مهر به پایان خواهد رسید.

همچنین پنجمین آیین اعطای جایزه مصطفی(ص) روز دوشنبه ۱۰ مهرماه ۱۴۰۲ در شب ولادت باسعادت پیامبر گرامی اسلام(ص) از ساعت۱۷:۳۰ در شهر اصفهان، برگزار خواهد شد.
برگزیدگان امسال جشنواره، پروفسور احمد حسن، استاد دانشگاه کویینز کانادا از مصر و پروفسور امید فرخ‌زاد، استاد دانشکده پزشکی هاروارد آمریکا از ایران هستند که در کنار ۳ برگزیده مقیم کشورهای اسلامی یعنی پروفسور سامیا خوری، استاد دانشگاه آمریکایی بیروت در لبنان از لبنان، پروفسور احمد فوزی اسماعیل، استاد و رئیس دانشگاه فناوری مالزی از کامبوج و پروفسور مورات اویسال، استاد دانشگاه نیویورک ابوظبی، امارات از ترکیه، مورد تقدیر قرار گرفته و جایزه مصطفی(ص) را دریافت می‌کنند.

کد خبر: 137775

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0