14 اسفند 1399 - 7:38 ب.ظ

نیاز مبرم به همه گروه‌های خونی در روز‌های پایانی اسفند

مدیر کل انتقال خون مازندران: اسفند هر سال ماه بحران برای اهدای خون در استان است و نیاز مبرم به همه گروه های خونی داریم.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران، مدیر کل انتقال خون مازندران در مجموعه ۲۰و۴۵ دقیقه خبر صداوسیما با بیان اینکه در اسفند هر سال با بحران انتقال خون مواجه هستیم، گفت: به همین دلیل معمولا اسفند را ماه بحران انتقال خون می‌دانیم.

دکتر تقوی درباره علت کمبود خون در این ماه، افزود:یک دلیل آن است که، چون در این ماه و ماه بعد که فروردین بوده تعطیلی زیادی داریم با کمبود خون مواجه می‌شویم.

او گفت:دلیل دوم این است که بیماران خاص، سرطانی، تالاسمی و عمل‌های جراحی در داخل بیمارستان‌های استان در این ماه بیشتر از حد معمول است.

دکتر تقوی افزود: از مردم استان درخواست می‌کنیم که حتما در این چند هفته مانده به پایان سال و دو هفته اول فرورین به ۱۱ پایگاه انتقال خون استان برای اهدای خون مراجعه کنند.

مدیر کل انتقال خون مازندران گفت:بیماران تالاسمی‌ نمی‌توانند منتظر باشند تا ما خون را به آن‌ها برسانیم، چون این بیماران هر ماه ۲ واحد خون را حتما نیاز د ارند.

او با بیان اینکه همه گروه‌های خونی را هم اکنون در استان نیاز داریم، افزود: افراد قبل از اینکه برای اهدای خون مراجعه کنند سامانه نوبت دهی را مدنظ قرار دهند که از قبل هماهنگی‌های لازم انجام شده تا معطل نشوند.

کد 300

کد خبر: 33436

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0