19 دی 1402 - 9:00 ق.ظ

نموداربازی و عدد سازی

سید حامد سید قربانی خبرنگار روزنامه وطن امروز، نموداری را منتشر نموده و در بخش موازی آن، به مقایسه افزایش قیمت چندکالای مشمول و غیر مشمول ارز ترجیحی پرداخته تا ثابت کند که ارزترجیحی جلوی گرانی کالاهایی مانند گوشت را نگرفته است.

نموداربازی و عدد سازی

سیدامیرحسین حسینی در ذیل این مطلب چنین پاسخ داده است: باید گفت که به سادگی می‌توان با نموداربازی و عددفریبی واقعیت را وارونه جلوه داد. یعنی ابتدا از چند کالای غیرمرتبط با میزان نامعلوم تخصیص ارز، میانگین گرفته و سپس آن را با چند کالای منتخب مقایسه کرد. بعد نتیجه گرفت که  ارز ترجیحی جلوی گرانی را نگرفته است!

یعنی از بی اطلاعی جامعه  استفاده کرد و مثلا روغن مایع و دانه روغنی را که جزو اقلامی است که ارز ترجیحی می‌گیرد را به دروغ در سمت دیگر یک نمودار بیاوریم و اعداد را دستکاری کنیم. سپس چند قلم کالای بی‌ربط دیگر مثل گوجه فرنگی و پیاز را وارد نمودار کنی تا مردم را فریب دهیم. اما نگوییم که اتفاقا علت گرانی گوشت, به دلیل  عدم تخصیص ارز به واردات دام و نهاده و افزایش نرخ ارز تخصیصی از ۴۲۰۰ به ۲۸۵۰۰ بوده است. در عین حال همزمان با کاهش جدی تولید، شاهد کمترین واردات گوشت هم می‌باشیم.

واقعیت آن است که عدم تخصیص ارز به واردات نهاده، تولید گوشت داخلی را به ورطه نابودی کشاند.

کد خبر: 141051

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0