12 بهمن 1402 - 10:00 ق.ظ

نوع جدید کنترل نرخ ارز!

دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی با بیان اینکه جلسه معاونت ارزی بانک مرکزی با انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی و هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی در محل بانک مرکزی برگزار شد، گفت: در این جلسه به منظور تأمین مالی و تسریع در راه اندازی پروژه‌های پتروشیمی راهکارهای مختلفی از جمله فاینانس ارزی، انتشار اوراق صکوک مرابحه ارزی و نیز پیش خرید ارزهای آتی ناشی از صادرات پروژه‌ها از سوی بانک مرکزی پیشنهاد شد که به شدت مورد استقبال ما و شرکت‌های پتروشیمی قرار گرفت.

نوع جدید کنترل نرخ ارز!

احمد مهدوی گفته است در صورت عملیاتی شدن این راهکارها و سرعت گرفتن اجرای پروژه‌ها، در سال‌های آتی شاهد رشد قابل توجهی درآمدهای ارزی شرکت‌های پتروشیمی در کشور خواهیم بود.

دکتر محمد تقی رادمان درباره این خبر نوشته است: از کنار خبر توافق بانک مرکزی با پتروشیمی ها برای کنترل بازار ارز به راحتی عبور نکنید. زیرا این خبر یعنی اینکه طرف دولت جمهوری اسلامی برای مهار قیمت ارز در مذاکرات، دیگر کشورهای اروپایی و آمریکایی نیستند. بلکه همین هولدینگ ها و شرکت های بزرگ پتروشیمی و پالایشگاهی و فولادی ها می‌باشند و دولت باید جلوی آنها گردن کج کند و مذاکره کند تا شاید بتواند کمی قیمت ارز را کنترل کند!

تحریم خارجی کمرنگ شده، ما با تحریم اختاپوسهای اقتصادی داخلی که زائیده تفکر لیبرالی و سرمایه داری هستند مواجهیم.

کد خبر: 141858

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0