11 بهمن 1402 - 1:00 ب.ظ

نحوه جبران 50 هزار میلیارد تومان از کسری بودجه 1403

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت صبح شنبه، ۷ بهمن ماه در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، با 55& آرا با اصلاح بند (الف) تبصره (۴) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

نحوه جبران 50 هزار میلیارد تومان از کسری بودجه 1403

بر اساس بند (الف) اصلاحی تبصره (۴) ماده واحده این لایحه؛ دولت و دستگاه های موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸ مهرماه ۱۳۸۶ از جمله بانک مرکزی مجاز هستند تا سقف ۱۰ میلیارد یورو برای واردات صرفا کالاهای اساسی کشاورزی، دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی به تخصیص، فروش، تهاتر و یا مبادله منابع ارزی حاصل از صادرات نفت، گاز و میعانات گازی، به نرخ ترجیحی اقدام کنند.

رییس سازمان برنامه و بودجه در مخالفت با این پیشنهاد گفت: امسال ۱۸.۵ میلیارد دلار باید برای کالاهای اساسی و دارو تخصیص داده شود که تاکنون بخش عمده آن انجام شده است. اما در مفروضات لایحه بودجه ۱۴۰۳ که به مجلس ارسال شده است، این مبلغ را به ۱۵ میلیارد دلار برای سال بعد کاهش دادیم زیرا بخشی از مصارف سال جاری به تجدیدنظر نیاز دارد.

داود منظور افزود: در این حوزه نخستین مساله ترکیب کالاهاست که از ارز ترجیحی استفاده می‌کنند و موضوع دوم سقف آنها است. به عبارتی در همین امسال و تاکنون ۱۳.۹ میلیارد دلار برای کالاهای اساسی به وزارت جهاد کشاورزی اختصاص داده شد اما این وزارتخانه اعلام کرده که هنوز نیازهایش تامین نشده است.

وی تاکید کرد: اگر رقم ۱۵ میلیارد دلار به ۱۰ میلیارد دلار کاهش داده شود، هم به بازار کالای اساسی و هم بازار دارو فشار زیادی وارد می‌شود و اثرات تورمی خواهد داشت.

نحوه جبران 50 هزار میلیارد تومان از کسری بودجه 1403

کد خبر: 141824

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0