26 فروردین 1403 - 3:13 ب.ظ

رئیس هیئت شنای استان اصفهان در گفت‌وگو با عصر اصفهان خبر داد؛

مهرشاد افقری شرایط خوبی دارد/ احداث پایگاه ملی شنای آب‌های آزاد در چادگان

پیمان گرامی رئیس هیئت شنای استان اصفهان در گفت‌وگو با عصر اصفهان، درباره عملکرد این هیئت در سال ۱۴۰۲ گفت: ما سال گذشته در مسابقات آسیایی شنای فیلیپین سه مدال برنز گرفتیم که این اتفاق بعد از سال‌ها رخ داد؛ همچنین در مسابقات واترپلوی کوالالامپور نقره آسیا را کسب کردیم که مربی و دروازه‌بان تیم از اصفهان بودند.

به گزارش عصر اصفهان

گرامی گفت: سال‌های گذشته کسب مدال آسیایی جزو اهداف ما بود که خوشبختانه به دست آمد و امسال تثبیت مدال‌های آسیایی از جمله اهداف ماست و همچنین ما حدود دو هفته دیگر میزبان تیم ملی شنا هستیم و قرار است تیم ملی اردوی آماده‌سازی خودش را برای شرکت در مسابقات بانکوک در پایگاه‌های ملی اصفهان بگذراند.

وی با بیان اینکه نگاه هیئت از کشوری به آسیایی تغییر کرده، افزود: نگهداری موقعیت فعلی بسیار سخت است و به دنبال نگه داشتن آن هستیم.

رئیس هیئت شنای استان به عملکرد باشگاه اریس در مسابقات لیگ برتر شنای کشور اشاره کرد وگفت: باشگاه اریس در لیگ برتر به مقام سوم رسید؛ همچنین امسال فولاد مبارکه به رشته شنا ورود کرد و این ورود دائمی خواهد بود؛ صنعت فولاد در یک اقدام جدید از فرزندان خانواده‌های شاغل در صنعت فولاد استفاده می‌کند و این منجر به حمایت از خانواده‌ها و خود تیم فولاد خواهد شد و این یک اقدام مهم است.

وی ادامه داد: در این زمينه تیم فولاد در لیگ یک واترپلوی کشور شرکت کرد و همچنین در مسابقات زیر ده سال کشور تیم داشتند و با کسب ۸۰۰ امتیاز در طرح ملی هفتصد که بزرگترین پروژه شنای کشور است، به مقام اول رسید‌.

گرامی افزود: در بخش واترپلو هم ما بعد از یک دهه به لطف تیم خوشبختانه به مقام اول رسیدیم و همچنین باشگاه ریف در شنا و واترپلو هم  تیم‌داری می‌کند. در بخش شیرجه نیز بعد از سال‌ها اعزام داشتیم و امسال تلاش می‌کنیم که شنای هنری را هم شروع کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش از احداث یک پایگاه شنای آب‌های آزاد خبر داده و گفت: شنای اب‌های آزاد همیشه در انحصار شمال و جنوب کشور بوده و در این زمینه با همکاری کمیته امور شهرستان‌ها و هیئت چادگان  برنامه داریم که در این شهرستان یک پایگاه ملی ویژه شنای اب‌هتی آزاد احداث کنیم.

ریئس هیئت شنای استان با بیان اینکه فعالیت‌های هیئت از همان روز اول سال جدید شروع شده است، افزود: در تعطیلات فعالیت ما بیشتر است و در این زمینه ما جام مولای عرشیان را در رشته‌های شنا و واترپلو با همکاری شهرداری برگزار کردیم و هفته آینده نیز مسابقات نقش‌جهان را در پیش داریم.

وی در ادامه به اقدامات فرهنگی هیئت اشاره کرده و گفت: کمیته مسئولیت اجتماعی هیئت اخیرا راه‌اندازی شده و به منظور اقدامات فرهنگی هم‌زمان با عید نوروز اردوهای راهیان نور، کربلا و کرمان را داشتیم و این اردوها در طول سال ادامه خواهد داشت.

گرامی در ادامه به وضعیت مهرشاد افقری برای کسب سهمیه المپیک اشاره کرده و گفت: افقری شانس خوبی برای کسب سهمیه دارد اما آخرین فرصت برای گرفتن سهمیه حدود دو ماه دیگر به پایان می‌رسد؛ سهمیه شنا برای المپیک در آخرین لحظات و با در نظر گرفتن فینا پوینت مشخص می‌شود که فینا پوینت افقری ۷۹۸ بوده و یکی گزینه‌های کشور برای حضور در المپیک است .

وی ادامه داد: در این مدت باقی مانده هر شناوری بتواند ورودی المپیک را بزند و یا بیشترین فینا پوینت را به دست اورد، سهمیه را خواهد گرفت؛ با در نظر گرفتن این شرایط افقری شرایط خوبی دارد و هفته آینده در اردوی اصفهان حضور خواهد داشت.

گرامی در بخش پایانی سخنانش به برنامه هیئت برای اداره استخرها با شروع فصل گرما اشاره کرده و گفت:بر اساس بخشنامه جدیدی که جدیدا ابلاغ شد، کلمه مدارس شنا به مراکز تخصصی شنا و استخرها به باشگاه‌های شنا تغییر پیدا کرده است، در این زمینه کمیته‌های بازرسی، نظارت و آموزش ما فعال هستند و بیشتر بر  نحوه آموزش شنا نظارت داریم.

کد خبر: 143762

نویسنده: بهاره کلوندی

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0