2 آبان 1402 - 2:00 ب.ظ

رئیس هیأت شنا، شیرجه و واترپولو استان اصفهان اعلام کرد:

اعزام تیم واترپلو آینده سازان اصفهان به مسابقات لیگ برتر کشور

پیمان گرامی، رئیس هیأت شنا، شیرجه و واترپولو استان اصفهان و عضو هیئت رئیسه فدراسیون شنای جمهوری اسلامی در نشست خبری با خبرنگاران گفت: تیم دختران 15-17 سال باشگاه آینده سازان اصفهان به مسابقات لیگ برتر واترپلو بانوان کشور انتخابی تیم ملی، اعزام می شوند.

اعزام تیم واترپلو آینده سازان اصفهان به مسابقات لیگ برتر کشور

عصر اصفهان ، ناصر بهروان

وی با بیان اینکه در المپیاد استعدادهای برتر که بزرگترین پروژه وزارت ورزش و جوانان است، واترپلوی بانوان جایگاهی ندارد ادامه داد: اگر واتر پلوی بانوان در المپیاد استعدادهای درخشان وزارت ورزش اضافه شود آن وقت می‌توانیم بگوییم نگاه ویژه به این رشته در بخش بانوان شده است و در این جهت باید اعضای تیم ملی واترپلو نیزحمایت شوند.
رئیس هیأت شنا استان اصفهان با بیان اینکه سال گذشته این تیم مقام اول واترپلو کشور را کسب کرد افزود: شنا در سه قسمت در مسابقات آسیایی حدود 120 مدال و در مسابقات المپیک هم حائز مدال و رتبه شده است.
عضو هیئت رئیسه فدراسیون شنای جمهوری اسلامی با انتقاد به اینکه اعضای تیم واترپلو کمتر دیده شده اند و همیشه مشکل این را داریم که چطور خانواده های اعضای تیم می‌توانند هزینه‌ها را پرداخت کنند و به ‌دلیل اینکه اعضا تیم نمی‌توانند اعزام برون مرزی داشته باشند، توجه‌هایی که باید باشد خیلی کمرنگ است.
گرامی با بیان اینکه اصفهانی‌ها بدنه اصلی تیم ملی شنا جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می‌دهند، افزود: سرمربی تیم ملی شنا در مسابقات آسیایی هانگژو و سرپرست تیم ملی شنا و همین طور برخی ‌شناگران ماهر که به مسابقات بین‌المللی دعوت شده اند اصفهانی هستند.
رئیس هیأت شنای استان اصفهان و رئیس کمیته استعدادیابی فدراسیون شنا با بیان اینکه شنای کشور ما مسیر اصلی خودش را پیدا کرده است و امید داریم که در مسابقات رده سنی آسیا بتوانیم کسب عنوان کنیم، ادامه داد: اگر تعداد تیم‌ها زیاد شود، حداقل تا دو سال آینده که شرایط زیر ساختی فراهم بشود ما می‌توانیم میزبانی دریافت کنیم و کشورهای دیگر را به مسابقات دعوت کنیم به شرطی اینکه رسانه‌ها با آگاهی‌بخشی کمک کنند.
رئیس کمیته استعدادیابی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با بیان اینکه در اصفهان 103 مدرسه شنا داریم ادامه داد: شنا در مسابقات آسیایی 120 مدال دارد و بودجه کل فدراسیون شنا 10 میلیارد تومان است در صورتی که مسابقات فوتبال در تمام تورنمنت ها یک مدال بیشتر ندارد.
درادامه طاهر یوسفی مدیر باشگاه آینده سازان در این نشست گفت: اعضای تیم واترپلو حدود دو سال است که به صورت مداوم تمرین دارند، درسال 1401 بانوان استان اصفهان، پر افتخارترین تیم تاریخ شنا بودند.
وی با بیان اینکه تخصص باشگاه، شنای بانوان است افزود: امسال تیم آینده سازان با اتحاد همه اعضای تیم پایه‌گذاری شد و شبانه روزی با تمرینات سخت شروع به فعالیت و تمرین کردند که حاصل آن اعزام به مسابقات لیگ برتر دختران واترپلوی کشور است.

کد خبر: 138529

نویسنده: : ناصر بهروان

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0