25 بهمن 1402 - 12:00 ق.ظ

معافیت مالیاتی کشاورزی در کلینیک های پزشکی!

۴۰ درصد پزشکان مازندرانی به دنبال فرار از پرداخت مالیات

معافیت مالیاتی کشاورزی در کلینیک های پزشکی!

تعدادی از  پزشکان مازندرانی، به رویه های غیرمتعارف و غیرمعمول برای فرار مالیاتی روی آورده اند. منجمله استفاده از کارتخوان دامداری ها در کلینیک های پزشکی برای استفاده از معافیت مالیاتی مشاغل بخش کشاورزی و یا دادن شماره حساب افراد دیگری برای پرداخت ویزیت است

مدیرکل سازمان مالیاتی استان مازندران ضمن بیان مطلب فوق افزود: براساس قانون پزشکان می بایست از دستگاه های کارتخوان برای دریافت هزینه ویزیت خود استفاده کنند، با این وجود ۴۰ درصد پزشکان استان از این قانون تبعیت نمی‌کنند و از بیماران پول نقد دریافت می‌کنند.

محسن اسلامی ورکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ از ابتدای امسال تاکنون بازرسان اداره مالیات مازندران از یک هزار و ۵۰۰ مطب پزشک بازدید کردند و در این بازرسی ها مشخص شد ۴۰ درصد پزشکان از کارتخوان استفاده نمی کنند. وی ادامه داد:‌این تعداد پزشکان همچنان روی روال سابق مبادرت به دریافت وجه نقد از بیماران می کنند که این اقدام با قانون مغایرت دارد. وی افزود: اداره مالیاتی مکلف به ارائه گزارش از افراد که از پایانه فروشگاهی استفاده نمی‌کنند است و در مراحل بعدی برخورد اعمال خروج این افراد از معافیت پایه مالیاتی است.

لازم به ذکر است که بند الحاقی تبصره ۶ لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ توسط مجلس شورای اسلامی مصوب و تاکید شد که تمامی صاحبان حرفه‌ها و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران یا سازمان نظام دامپزشکی ایران صادر می‌شود، مکلف هستند در چارچوب آیین نامه تبصره ۲ ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۴ اسفند ۱۳۶۶ و اصلاحات و الحاقات بعدی آن، از ابتدای سال ۱۳۹۸ از دستگاه کارتخوان یا پایانه فروشگاهی استفاده کنند.

معافیت مالیاتی کشاورزی در کلینیک های پزشکی!

کد خبر: 142378

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0