6 اردیبهشت 1402 - 5:40 ب.ظ

شهردار اصفهان درنشست رؤسای کمیسیون های فرهنگی مراکز استان ها تأکید کرد:

لزوم استفاده از ظرفیت های فرهنگی برای اداره شهرها

آیین افتتاحیه اولین نشست هماندیشی روسای کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهرهای مراکز استان کشور و چهارمین اجلاس روسای کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی شهرهای حماسه ساز انقلاب اسلامی، با حضور شهردار و رییس شورای اسلامی شهر اصفهان، مدیران شهری و رؤسای کمیسیون های فرهنگی 25 شهر کشور به میزبانی اصفهان برگزار شد.

لزوم استفاده از ظرفیت های فرهنگی برای اداره شهرها

در این مراسم حجت الاسلام منوچهر مهرویپور رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تقدیر از حضور میهمانان در اصفهان به سابقه درخشان فرهنگی اصفهان در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: درشهراصفهان حدودهزارجلدکتاب درطول تاریخ نوشته شده که در نوع خود بی نظیر است.
مهروی پور به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی به مختصات اصفهان، اشاره کردو افزود: مقام معظم رهبری اصفهان را شهری زنده نامیده اند که این امر در شعار محوری مدیریت شهری با عنوان “اصفهان من، شهر زندگی” نیز نمایان است.
وی اضافه کرد: امید است ماحصل این هم اندیشی ها منجر به ارتقای سبک زندگی مردم در راه اعتلای سبک زندگی مردم کشورمان شود.
*ضرورت بهره مندی از ظرفیت های مردمی در برنامه ریزی های فرهنگی
محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این نشست با اشاره به لزوم بهره مندی شهرها از تجارب فرهنگی یکدیگر گفت: مزیت برپایی چنین جلساتی، انتقال تجارب مشترک، همفکری و همافزایی و درنهایت دستیابی به راهکارهای مناسب برای پیشبرد اهداف فرهنگی است.
نورصالحی به ضرورت بسترسازی برای مشارکت مردم در برنامه ریزی فرهنگی افزود: شهر اصفهان ازنظربرخورداری از ظرفیت های خودجوش مردمی در این زمینه قابلیت زیادی دارد و میتواند کمک رسان اقدامات فرهنگی در شهر باشد.
وی افزود: توجه به مباحث خانواده هاومسائل جوانان وبانوان دربرنامه ریزی های فرهنگی اهمیت بسیار زیادی دارد و ضروری است در اولویت اقدامات فرهنگی قرار بگیرد.
*سنجش عیار شهرهای فرهنگی بر اساس زیرساخت ها و رویدادها
علی قاسم زاده شهردار اصفهان نیز در اولین نشست هماندیشی روسای کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهرهای مراکز استان کشور اظهار کرد: روندشکل گیری شهرها از شهرهای بدوی آغاز شده و پس از عبور از شهرهای صنعتی و شهرهای سبز، امروز به شهرهای فرهنگی رسیدهاست.
قاسم زاده افزود: امروزتعداد اماکن فرهنگی، میزان تولید محصولات فرهنگی، تعداد برگزاری رخدادها و آیین های فرهنگی و استفاده از ظرفیت های فرهنگی برای اداره شهر از شاخص های یک شهرفرهنگی به شمار می رود.
شهردار اصفهان با اشاره به حضور روسای کمیسیون های فرهنگی شهرهای دیگر در اصفهان افزود: بهترین هدیه برای مدیریت شهری از سوی میهمانان اصفهان و همچنین شهروندان، بیان انتقادات است تا بتوانیم با هم فکری و هماندیشی به رفع مشکلات اقدام کنیم.
*تحقق آرمان های انقلاب اسلامی در گروی اخلاص و خداباوری
زهرا شیخی نماینده مردم اصفهان و سخنگوی کمیسیون بهداشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این رویداد با اشاره به اهمیت توجه به خدمت رسانی به مردم در حیطه های مختلف، اظهار کرد: خدمت رسانی فرصتی است که خداوند برای ما فراهم کرده است؛ چنانکه رهبر معظم انقلاب نیز در سخنان اخیر خود به پرهیز از حاشیه سازی تأکید کردند و خدمت رسانی را مهمترین رسالت مسئولان دانستند.
شیخی افزود: تحقق آرمان های انقلاب اسلامی مشروط به انتخاب مسیر صحیح، اخلاص و خداباوری در خدمت رسانی است.
وی افزود: آنچه انسان می بیند، می شنود و فکر می کند بهمثابه خوراکی برای روح اوست و لذا همه اقدامات شهرداری ها به عنوان اداره کنندگان شهر تاثیر مهمی در روح و روان شهروندان دارد.

کد خبر: 132761

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0