20 دی 1402 - 11:30 ق.ظ

خطاب به رئیس جمهور و وزیر ارشاد؛

قهر یارانه ای دولت چرا!؟/روزگار مطبوعات و رسانه ها به سختی می گذرد

غلامرضا محمدمرادی: مطبوعات و رسانه ها همواره بعنوان اصل و اساس دموکراسی در همه جوامع بشری مورد توجه بوده و کمتر کشور و حکومتی وجود داشته و دارد که این مهم را مدنظر قرار نداده باشد.

قهر یارانه ای دولت چرا!؟/روزگار مطبوعات و رسانه ها به سختی می گذرد

در ایران اسلامی رسانه ها، مطبوعات و خبرنگاران تا حدود زیادی مورد توجه بوده و با روی کار آمدن هر دولتی، این رکن چهارم دموکراسی با شدت و ضعف مورد توجه و حمایت قرار گرفته و شأن و جایگاهشان کم و بیش محفوظ مانده است.

در دولت سیزدهم که به دولت کار و کرامت و ایران قوی معروف است؛ تحریم های ظالمانه، کسری های اعتباری و بودجه ای، بی انضباطی و محدودیت های مادی و مالی، چالش‌ها و معضلات اقتصادی، تورم و گرانی، صدور مجوزهای بی رویه برای نشریات، خبرگزاری ها و پایگاه‌های خبری و…؛ بسیاری از رسانه ها و مطبوعات را با چالش های جدی و روزمرگی مواجه ساخته است و یکی پس از دیگری در حال احتضار هستند.

نبود و کمبود آگهی های مختلف اعم از دولتی و شخصی، تعدد و افزایش فزاینده رسانه ها، کاهش گزارش عملکردها، قطع ارسال آگهی های قوه قضائیه به رسانه‌ها، فراگیر شدن و افزایش فزاینده فضاهای مجازی، عدم حمایت و توجه دولتمردان و …، آنچنان عرصه را بر رسانه ها و مطبوعات سخت کرده است که به شدت با تعدیل نیرو و تعطیلی مواجه شده اند و اغلب روزگار را به سختی می گذرانند.

در سنوات اخیر؛ کاهش، بی عدالتی و بی نظمی در تخصیص و توزیع یارانه های ریالی و کاغذی، مزید بر علل شده است و بیش از پیش تاب و توان را از رسانه ها و مطبوعات گرفته و اوضاع را بیش از آنچه که بوده و هست، بغرنج کرده است.

متأسفانه در سال‌جاری یارانه مطبوعات و رسانه ها به بهانه کمبود اعتبار، بصورت پراکنده، ناعادلانه و با بی نظمی مضاعف پرداخت می شود و تحقق عادلانه و منظم آن همچنان در هاله ای از ابهام قرار گرفته و گویا در دولت کار و کرامت، هیچ اراده ای برای تحقق آن محتمل نیست و این باریکه مسیر امید نیز مورد قهر و بی مهری دولت قرار گرفته است.

از سیدابراهیم رئیسی بعنوان سید محرومان و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار می رود که رسانه ها و مطبوعات بویژه در استان‌های محروم و توسعه نيافته ای همچون ایلام که هیچ پشتوانه ای برای ادامه حیات و فعالیت ندارند را دریابند و نگذارند که رسانه ها و مطبوعات بعنوان رکن چهارم دموکراسی بیش از این دچار چالش و روزمرگی شوند.

کد خبر: 141113

منبع: پایگاه خبری بازتاب

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0