6 اردیبهشت 1402 - 6:31 ب.ظ

دادستان تیران و کرون مطرح کرد؛

فعالیت‌های فرهنگی بیشترین سرمایه‌گذاری در ترویج عفاف و حجاب است

محمدرضایی دادستان عمومی و انقلاب تیران و کرون گفت: غفلت از برنامه منسجم و سناریو هدفمند در مقابله با ناهنجاری اجتماعی در شهرستان چالش‌ساز است و سبب فراگیر شدن مشکلات می‌شود.

رضایی، در نشست شورای اداری شهرستان تیران و کرون به موضوع عفاف و حجاب اشاره و اظهار داشت : بی‌حجابی و ناهنجاری‌های اجتماعی ریشه در برنامه‌ریزی دشمن دارد و هدفمند صورت می‌گیرد.

وی افزود: ظرفیت قانونی و تکلیف برای دستگاه قضایی و امنیتی در برخورد با این چالش‌ها وجود دارد، اما نباید همه مسائل را امنیتی کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب تیران و کرون با بیان اینکه کشف حجاب در کشور انجام می‌شود، اضافه کرد: بسیاری از این اتفاقات ریشه در غفلت در حوزه فرهنگی دارد و برای دستگاه قضایی و پلیس امکان برخورد سلبی وجود دارد، اما این راهکار بهانه‌ای برای بی‌توجهی نهادهای متولی نیست.

وی با تأکید بر ضرورت تلاش برای فعالیت‌های فرهنگی در پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی، گفت  : برنامه‌ریزی و تدوین سناریو هدفمند منجر به شکست توطئه و دستیابی به روش صحیح در پیشگیری خواهد شد.

رضایی بیان داشت  : بیشترین سرمایه‌گذاری در ترویج عفاف و حجاب فعالیت‌های فرهنگی دستگاه‌های اجرایی است و رفتارهای سلبی و مجازات به تنهایی اثر بخش نیست.

وی اضافه کرد: افرادی که هدفمند بی‌حجابی را ترویج می‌دهند و از فضای مجازی برای این موضوع استفاده می‌کنند شناسایی و با آن‌ها برخورد جدی می‌شود.

دبیر ستاد پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تیران و کرون ادامه داد:‌ دستگاه قضایی از آمران به معروف و پلیس در برخورد و تذکر با بی‌حجابی‌ها حمایت می‌کند.

علی محمدی کیا فرماندار تیران و کرون در این جلسه به ضرورت برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم مسائل فرهنگی را مورد توجه قرار داده و اهمیت این موضوعات را کمتر از دیگر نیازهای جامعه نمی‌داند.

محمدی کیا به ترویج بی‌حجابی در جامعه اشاره کرد و افزود: غیرت دینی مردم اجازه گسترش این ناهنجاری را نداده و مسئولان همه دستگاه‌های اداری باید نقش خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های فرهنگی یک مأموریت خاص دارند و دیگر نهادهای اداری هم در مدیریت مجموعه کاری خود و ارائه خدمت باید قوانین مربوط به این موضوع را اجرا کنند.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه نیاز به الگوسازی در حوزه عفاف و حجاب داریم، تصریح کرد: کارکنان زن ادارات باید دستورالعمل‌ها را اجرا کنند و ارائه خدمت به بانوان بی‌حجاب ممنوع است.

وی اضافه کرد: برخی از دستگاه‌های اداری نسبت به حوزه مسئولیت خود بی‌توجهی می‌کنند و این غفلت، نهادهای امنیتی را مجبور به مداخله می‌کند.

محمدی کیا نوع رفتار در برخورد با آسیب‌های اجتماعی را مهم خواند و گفت: نبود برنامه و اقدام به جا چالش و نگرانی‌هایی را ایجاد می‌کند که در برخی از موارد برای کل کشور دردسرساز می‌شود.

 

کد خبر: 132781

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0