27 اسفند 1402 - 10:00 ق.ظ

شهردار گلدشت :

عوارض آلایندگی از 27 ماه قبل پرداخت نشده است

محمد مهدی فردوسی شهردار گلدشت گفت: با وجود اینکه اسناد اراضی گلدشت مشکل دارد ولی بیش از 1500 سند با حدود 215 هزار مترمربع زمین بصورت رایگان صادر شده است که بطور مجموع سه هزار سند در آینده صادر خواهد شد که بیشترین مشکل مربوط به باغ ها است.

عوارض آلایندگی از 27 ماه قبل پرداخت نشده است

عصر اصفهان – ناصربهروان

وی با بیان اینکه 1200 واحد مسکونی در طرح ملی مسکن ساخته می شود، افزود: در شهر گلدشت طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت در تیرماه امسال با ابلاغ استاندار، 22 هکتار از اراضی غرب به محدوده شهر الحاق شد و الان نقشه آن در کمیسیون ماده 5 در حال بررسی است.

عوارض آلایندگی از 27 ماه قبل پرداخت نشده است

شهردار گلدشت به بودجه 800 میلیارد ریالی مصوبه شورا در سال 1402 اشاره کرد وگفت: درسال 1401 بودجه شهرداری 18 و نیم میلیارد تومان بود که در سال 1403این بودجه با 100 میلیارد تومان که 40 درصد جاری و 60 درصد عمرانی، مصوب شده است.
فردوسی با بیان اینکه فاز اول مجتمع خدماتی نگین به بهره برداری رسیده است افزود: میدان میوه و تره بار دارای 31 غرفه است که 24 غرفه مربوط به تره بار، 6 مغازه ویک باجه بانک دارد که سال گذشته به بهره برداری رسید.
وی به پردیس سینمایی مهر گلدشت اشاره کرد وافزود: این پردیس سینمایی با 240 صندلی در سال گذشته با شرکت بهمن سبز زیر نظر حوزه هنری قرارداد نوشته شد و کمتر از 4 ماه پروژه در فروردین امسال به اجرا رسید و در تیرماه توسط مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور افتتاح شد و تا الان در شهری با جمعیت30 هزار نفر، بیش از 24 هزار بلیط سینما فروخته شده است که برای شهر قابل قبول است.
شهردار گلدشت همچنین به راه اندازی مرکز معاینه فنی مکانیزه خودرو، بهسازی و مرمت مسجد تاریخی امام صادق(ع) که در مجموعه تاریخی قلعه سفید قرار دارد و یکی از مساجد ارزشمند در سطح کشور است، بهسازی آرامستان باب الرحمه، احداث یادمان شهید درپارک کوهستان و مجتمع نیمه تمام چند منظوره اشاره کرد.

عوارض آلایندگی از 27 ماه قبل پرداخت نشده است
فردوسی در ادامه به پروژه های مجموعه فرهنگی گردشگری بوستان بهشت، حوض خانه تاریخی جمشیدیان( شهید مجتبی جمشیدیان)، باغ بانوان با متراژ 4 هزار متر، بوستان محله ای گل نرگس در قلعه سفید بامتراژ 1000 متر، مشارکت و مرمت قنات تاریخی قلعه سفید، احیای نورپردازی پارک ها، زیر سازی جدول گذاری پیاده رو سازی با 103 هزار متر آسفالت اشاره داشت.
وی با بیان اینکه شهر گلدشت فاضلاب ندارد؛ ادامه داد: در حوزه دفع آب های سطحی، 78 چاه جذبی حفر شده است که 30 چاه جذبی نیز در دست اقدام است.
شهردار گلدشت با بیان اینکه 5 هزار باغ ویلا در شهر گلدشت وجوددارد ادامه داد: مساحت شهر گلدشت 3500 هکتاراست که 2500 هکتار آن باغ است.
فردوسی با گلایه به اینکه عوارض آلایندگی 27 ماهه که پرداخت نشده است افزود: پروانه منزل 200 متری با 60 درصد بدون هزینه تفکیک، حدود 3 میلیون تومان است که در سال 15 درصد بیشتر افزایش ندارد که باغ های مجوز دار باید هزینه پرداخت کنند ولی باغ ویلاها قانون عوارض ندارند.
وی به 96 هکتار بافت فرسوده شهر گلدشت اشاره کرد و ادامه داد: حدود نیمی از بافت فرسوده شهر گلدشت، بافت تاریخی است و در این بافت مجوز ساخت تا 4 متر ارتفاع داده شده است و هیچ سرمایه گذاری حاضر به بازسازی بافت فرسوده نخواهد شد که نحوه صدورمجوزها نیاز به بازنگری دارد.

عوارض آلایندگی از 27 ماه قبل پرداخت نشده است

کد خبر: 143305

نویسنده: : ناصر بهروان

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0