ضرورت نقش روابط عمومی در بسترهای ارتباطی
از منظر برون سازمانی، تعامل مؤثر و مستمر با مجموعه رسانه ای و حضور فعال در رسانههای مختلف و بهرهمندی از شیوهها و بسترهای ارتباطی جهت معرفی و انعکاس اهداف و مواضع سازمان به مخاطبان بر عهده روابط عمومی است.
به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، محسن نصرپور، مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی در یادداشتی نوشت:
بهطور کلی روابط عمومی را میتوان عامل ارتباط و تعامل سازمان با مخاطبان از منظر برون سازمانی و کارکنان و مجموعه عوامل داخلی از منظر درون سازمانی تعریف نمود که معمولا با انجام و هماهنگی فعالیتهای مشخصی از جمله فرهنگی، تبلیغی، آموزشی، اطلاعرسانی و رسانهای و همچنین در فرآیند رصد و دریافت نتیجه عملکرد مجموعه و تحلیل و انتقال آنها و از طرفی پاسخگویی به نظرات، انتقادات و پیشنهادات کارکنان و همچنین مخاطبان و ارائه نتیجه و بازخورد آن به مجموعه مدیریتی یک سازمان، ایفای نقش مینماید، این سازوکار با تأکید بر بهبود روابط درون سازمانی میتواند در تحقق مطلوب اهداف سازمانی مهم و مؤثر باشد.
روابط عمومی باید با پرهیز از روزمرگی و انفعال و توجه به مناسبات انسانی و اسلامی، در نقش رابطی تأثیرگذار و تعاملی دوسویه نسبت به پذیرش و پاسخگویی و اقناع مجموعه نیروی انسانی در جهت ایجاد تحرک و اصلاح امور سازمانی و از طرفی با بهرهمندی از نظرات مخاطبان برون سازمانی، با ایفای نقش خلاقانه، به افزایش بهرهوری و کارآمدی مجموعه و ارتقای اعتبار و جایگاه دستگاه یا سازمان خود در سطح جامعه کمک کنند.
کد 300
منبع: فارس
ارسال دیدگاه
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد