7 خرداد 1402 - 10:12 ب.ظ

صادرات ۳۰ میلیون دلاری تجهیزات پزشکی در سال ۱۴۰۱

احمد مسلمی رئیس هیئت مدیره انجمن متخصصین تجهیزات پزشکی کشور گفت: تولید تجهیزات پزشکی در کشورمان سال گذشته حدود یک و نیم تا دو میلیارد دلار بوده که حدود ۳۰ میلیون دلار آن صادرشده است. این میزان نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد دو برابری داشته است.

صادرات ۳۰ میلیون دلاری تجهیزات پزشکی در سال ۱۴۰۱

مسلمی بیان داشت : در دو سال دوران کرونا به دلیل محدودیت در صادرات  تجهیزات پزشکی ما شاهد افت در صادرات این محصولات بودیم.

وی در ادامه افزود:  بعد از دوران کرونا صاردات این محصولات رونق گرفت بطوریکه در سال گذشته صادرات تجهیزات پزشکی  نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش دو برابری داشته و به حدود ۳۰ میلیون دلار  رسیده است.

وی به هدف گذاری  ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار برای صادرات تجهیزات پزشکی اشاره کرد و  افزود:  در چهار سال اخیر تعداد تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی در کشورمان از ۴۵۰ شرکت به بیش از ۱۸۰۰ شرکت رسیده که این  شرکت‌ها برای سر پا ماندن  و رشد راهی باید صادرات را جدی بگیرند.

رئیس هیئت مدیره انجمن متخصصین تجهیزات پزشکی کشور گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور به اندونزی تفاهمنامه تجهیز ۱۲ بیمارستان اندونزی توسط ایران امضا شده است. این موضوع هم  میتواند کمک شایانی به افزایش  صادرات تجهیزات پزشکی کشورمان داشته باشد.

کد خبر: 134054

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0