25 اردیبهشت 1402 - 2:33 ب.ظ

تجهیزات پزشکی مونتاژی کیفیت لازم را ندارند

تجهیزاتی به اسم تولید داخل ارائه می‌شوند که برخی از آنها تولید داخل نبوده و قطعات آنها از خارج از کشور تامین شده است بنابراین نه تنها در کشور مونتاژ می‌شوند بلکه کیفیت لازم را نیز ندارند و می‌توان گفت تولید واقعی داخل کشور نیستند.

تجهیزات پزشکی مونتاژی کیفیت لازم را ندارند

اصغر سلیمی، نماینده مردم سمیرم، در دهمین و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اعلام خبر فوق گفت: در حال حاضر مشکل اساسی مبنی بر این بوده که واردات کالاهای مشابه تولید داخل به وزارت صمت موکول شده است اما سوال این بوده که آیا وزارت صمت در حال حاضر می‌تواند به جای وزارت بهداشت تصمیم گیرنده باشد که آیا تولیدات از کیفیت لازم برای درمان بیماران برخوردار هستند یا خیر؟ آیا تولیدات داخلی خدمات لازم را به بیماران ارائه می‌دهند و آیا میزان آن به اندازه کافی است یا خیر؟ بنابراین واگذاری این امر به وزارت صمت منجر به وقفه در تامین تجهیزات و امکانات پزشکی شده، است.

سلیمی افزود: تجهیزاتی هستند که مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بوده و ما نیز درخواست کرده‌ایم ولی هنوز تولید داخل ندارند یا به اندازه کافی نبوده تا بتوانیم برای کل متقاضیان، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تامین شود بنابراین رقابت باید به نحوی باشد که برخی از تجهیزات و تکنولوژی‌های روز دنیا وارد کشور شده تا رقابت بین تولیدکنندگان داخلی و خارجی ایجاد و تولید باکیفیت تجهیزات مورد نظر نیز افزایش یابد.

وی گفت: انتظار بر این بوده تا مسائلی که مربوط به هر وزارتخانه است تصمیم گیری نهایی برای خرید از تولید داخل یا در صورت نیاز واردات در اختیار همان وزارتخانه قرار گیرد در همین راستا در مبحث پزشکی و درمان نیز، وزارت بهداشت باید تصمیم گیرنده و متولی این امر باشد اما متاسفانه در حال حاضر این مسئولیت بر عهده وزارت صمت بوده که تخصص، تجربه‌ و دانش لازم در این را زمینه ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم افزود: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر با آن مواجه‌ایم این بوده که تجهیزاتی را درخواست داده‌ایم و قانون مبنی بر این بوده که از طریق تولید داخل باید تامین شود ولی تولید داخل کفاف نداده و تاکنون تامین نشده است و این مسئله برخی از بیماران را دچار مشکل کرده است.

 

کد خبر: 133609

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0