9 بهمن 1402 - 1:00 ب.ظ

شبکه نمایش خانگی و سریال‌های ایرانی

چند سالی است که نمایش خانگی پا به عرصه فرهنگ و هنر ایران زمین گذاشته و هر چند چندان با واژه خانگی و خانواده همسو و همراه نیست اما همچنان فعال و پرفیلم و سریال، راهش را ادامه می‌دهد. این روزها این شبکه چند سریال را در حال پخش دارد و برخی سریال‌های مهم آن ها به پایان رسیده است یا در انتهای پخش قرار دارد.

شبکه نمایش خانگی و سریال‌های ایرانی

در این یادداشت کوتاه به وضعیت پخش سریال‌های ایرانی در پلتفرم‌ها نگاهی انداختیم تا مشخص شود که وضعیت آن ها در تعداد و تنوع سریال ها چگونه است.

تماشاخونه

بعد از نیمه تمام ماندن سریال «آمستردام»، پلتفرم «تماشاخونه» سریال «پدر گواردیویلا» را در دو فصل منتشر کرد. سریال «سعید نعمت‌ا…» روزهای پنج شنبه پخش می‌شد و با پایان آن هیچ سریالی جایگزینش نشد. «تماشاخونه» از ۲۳ آبان انتشار سریال «هفت» ساخته «کیارش اسدی زاده» را آغاز کرد. فصل اول این سریال سوم بهمن به پایان رسید. وضعیت سریال‌های آینده این پلتفرم هنوز معلوم نیست.

نماوا

پلتفرم نماوا با پایان پخش سریال های «شبکه مخفی زنان» و «شریک جرم» که به ترتیب روزهای جمعه و یک شنبه منتشر می‌شدند، هیچ سریال دیگری را جایگزین آن‌ها نکرده است . نماوا هم اکنون فقط سریال کمدی «داوینچیز» را در دست انتشار دارد که روزهای سه‌شنبه پخش می‌شود. «سووشون» به کارگردانی «نرگس آبیار» تنها سریالی است که نماوا آماده پخش دارد که البته هنوز زمان انتشار آن مشخص نشده است.

 فیلم نت

«فیلم نت» هم هم اکنون دو سریال در دست انتشار دارد. یکی از این سریال‌ها «مرداب» به کارگردانی «برزو نیک نژاد» است که روزهای چهارشنبه منتشر می‌شود. این سریال در۲۰ قسمت در حال پخش است که قسمت هفدهم آن هفته گذشته پخش شد و با پخش سه  قسمت، دیگر پرونده آن بسته خواهد شد. دیگر سریال در دست انتشار «فیلم نت»، «دفتر یادداشت» به کارگردانی «کیارش اسدی زاده» است که روزهای جمعه پخش می‌شود. فیلم نت دو سریال «محبوبه شب» به کارگردانی «آیدا پناهنده» و «افعی تهران» به کارگردانی «سامان مقدم» را هم در دست تولید دارد که زمان پخش هیچ یک از این سریال‌ها مشخص نیست.

 فیلیمو

پلتفرم «فیلیمو» بعد از پایان پخش سریال «مگه تموم عمر چند تا بهاره؟» که به شکل مشترک با نماوا پخش می‌شد، هیچ سریال جدیدی را جایگزین آن نکرد تا به این ترتیب کنداکتور پنجشنبه‌هایش خالی شود. فیلیمو بعد از پایان پخش سریال «زخم‌کاری ۲» با فاصله‌ای دو هفته‌ای سریال «گناه فرشته» به کارگردانی «حامد عنقا» را جایگزین کرد که تا روز‌های جمعه‌اش خالی نماند. فیلیمو علاوه بر این سریال، روزهای چهارشنبه هم سریال «نیسان آبی ۲» را منتشر می‌کند.

در واقع این پلتفرم هم اکنون فقط دو سریال در دست انتشار دارد که روزهای چهارشنبه و جمعه آن‌ها را عرضه می‌کند و سریال پلیسی- معمایی «بازنده» به کارگردانی «امین حسن‌پور» را آماده پخش دارد که زمان انتشار آن هنوز اعلام نشده است.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

کد خبر: 141757

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0