24 تیر 1399 - 6:47 ب.ظ

سرمایه گذاری از راه دور

در سایت "مجوز‌های بی نام سرمایه گذاری"، در غیاب سرمایه گذار، مقدمات کار آماده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان شمالی، مدیرکل سرمایه گذاری استان دیشب در گفتگوی ویژه خبری شبکه اترک گفت: باسرمایه گذاری از راه دور توجه به اینکه یکی از موثرترین عوامل جذب سرمایه گذار، معرفی فرصت های استان به سرمایه گذاران است، با ایجاد سایت “مجوزهای بی نام سرمایه گذاری استان خراسان شمالی”، ۶۰تا۷۰ پروژه را به عنوان فرصت های سرمایه گذاری معرفی کردیم.

میرکریمی افزود: این سایت فعلا به یک زبان طراحی شده اما قرار است به زودی، به سه زبان، مختصات فرصت های سرمایه گذاری استان را به سرمایه گذاران داخلی و خارجی معرفی کند.

وی گفت: طرحهای بارگذاری شده در این سایت، دارای مجوز بی نام است به عبارت دیگر، مقدمات زیرساختی و امکانات زمین، برق، گاز و مانند آن برای حضور سرمایه گذار آماده می شود تا پس از مکاتبه با وی، 24ساعته، مجوز به نامش صادر شود.

مدیرکل سرمایه گذاری استان گفت: همچنین سرمایه گذاران در صورت شناسایی فرصتهای جدید، می توانند با مراجعه به پنجره واحد سرمایه گذاری (در خیابان دهخدای بجنورد)، در زمان کوتاه، مجوزهای لازم را دریافت کنند.
میر کریمی آخرین رتبه خراسان شمالی در کسب و کار را بیست و یکم در سال98 اعلام کرد و گفت: این جایگاه، ناشی از مشکلات زیر ساختی، نبود توان مالی سرمایه گذار و مسئله اخذ مجوز از دستگاه هاست.

او با بیان اینکه ۱۷تفاهم نامه به ارزش ده هزار میلیارد تومان برای استان پیش بینی شده است افزود: طرح ده هزار راسی شیروان، سنگ بُری پیشرفته در بجنورد و تولید منیزیم گرمه از جمله این طرح هاست.

در گفتگوی تلفنی هم خانم یغمایی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری با اشاره به مشارکت چشمگیر اقتصادی بانوان استان به ویژه در حوزه پوشاک گفت: ۶۸کارگاه و تولیدی پوشاک داریم و درصدد ثبت برند “آرمان جامه” برای عرضه تولیداتمان به بازارهای خارجی و داخلی هستیم.
مکرمی معاون قضایی و برنامه ریزی دادگستری استان نیز در گفتگوی تلفنی، نبود هم پوشانی دستگاه ها برای صدور مجوز، شناسایی نشدن ظرفیتهای تولیدی در بازار استان و نبود زیرساختها را از موانع حقوقی و قضایی سرمایه گذاران عنوان کرد.

کد 300

کد خبر: 30826

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0