18 دی 1399 - 1:29 ب.ظ

وزیر بهداشت:

سال آینده یکی از واکسن سازهای مطرح جهان برای کووید19 خواهیم بود

وزیر بهداشت گفت: : تردید نکنید که سال آینده یکی از واکسن سازهای مطرح جهان برای کووید19 خواهیم بود. الان اگر سایت های بین المللی مانند یونیسف یا سازمان جهانی بهداشت را مشاهده کنید، ایران را به عنوان یکی از واکسن سازهای مطرح نشان می دهند.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از وبدا، دکتر سعید نمکی در دهمین گردهمایی مجازی ائمه جمعه سراسر کشور اظهار داشت: تاکید ما بر ساخت واکسن کرونا در داخل کشور است چون عزت ملی از مسیر تولید ملی می گذرد و در درون کشور دانشمندان بزرگی داریم که قابل احترام هستند. به عنوان یک متخصص رشته ایمونولوژی، چند دهه است که اعتلای واکسن در کشور را دنبال می کنم.

وی افزود: خوشبختانه تیم هایی برای ساخت واکسن در کشور تشکیل شده است. ائمه جمعه مستحضر باشید شاید مطالبی را از کانال های مختلف بشنوید اما آنچه را که از بنده می شنوید، از دو جهت مورد عنایت و توجه قرار دهید. اول، فردی این سخنان را می گوید که متخصص این رشته است و دوم اینکه فردی این سخنان را مطرح می کند که سکان وزارت بهداشت را در دست دارد و روند بیماری را به دقت مطالعه و بررسی می کند.

وزیر بهداشت یادآور شد: تردید نکنید که به لطف خدا در اواخر بهار سال آینده، واکسن داخلی کرونا در حد تولید بالا در دسترس مردم خواهد بود چون از همه پلتفرم ها و زیرساخت های متنوع ساخت واکسن دنیا، در داخل کشور استفاده می کنیم. در حال حاضر با 6-5 روش برای کووید19 واکسن تولید می شود که در کشور با همه این روش ها، زیرساخت را آماده و نتایج را ارزیابی می کنیم و در آینده ای بسیار نزدیک، دومین و سومین گروه از واکسن داخلی، مطالعات بالینی انسانی خود را آغاز می کنند.

کد 300

کد خبر: 35709

منبع: وبدا

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0