10 دی 1402 - 4:08 ب.ظ

روزنامه های محلی و شکل گیری افکار عمومی

در عصر ارتباطات، رسانه ها به ویژه مطبوعات درمیان وسایل ارتباط جمعی از موقعیت ویژه ای برخوردارند. وجود مطبوعات از جمله ضرورت های اجتناب ناپذیر جوامع انسانی است و این مهم به گونه ای با زندگی روزمره شهروندان پیوند خورده که فقدان آنها به مثابه نقصی بزرگ در روند همزیستی اجتماعی انسان ها تلقی می شود. در واقع مطبوعات اصلی ترین عامل شکل گیری افکارعمومی محسوب می شوند.

به قلم ناصر بهروان،

روزنامه عصر اصفهان در 10 دی ماه سال 1394 با رویکرد اطلاع رسانی محلی، استانی درکلانشهر اصفهان آغاز به کار نمود و تاکنون 2164 شماره از آن انتشار یافته است و با عنایت خداوند، به پایان هشتمین سال چاپ این نشریه رسیده و در آغاز نشر نهمین سال، همراه با فراز و نشیب های آن می باشیم.

شهر و استان اصفهان در زمره محدود شهرها و استان هایی است که از تعدد روزنامه ها و سایر نشریات فعال یا در حال انتشار برخوردار است.در این میان نشریات محلی نیز یکی از گروه های مهم مطبوعاتی محسوب می شوند. جامعه شناسان ارتباطات معتقدند نشریات محلی به دلیل کارکردهای ویژه خود در حوزه مسایل بومی عمده ترین نقش را در شکل گیری رفتارهای اجتماعی در پایه ای ترین سطح خود دارا هستند و در نحوه قضاوت و عکس العمل مردم در سطوح ملی و بین المللی نیز از این رهگذار به شکل غیرمستقیم نقش آفرینی می کنند.

روزنامه عصراصفهان، نمونه تمام عیار یک روزنامه منتسب به کلانشهر اصفهان است. شورای سیاستگذاری روزنامه به این نتیجه رسیده است که با تحمل تمام تنگناهای موجود و سختی های فراروی، در حد امکان به مسائل و مشکل ها و چالش های موجود شهر، به ویژه موضوع آب، آلودگی هوا، فرونشست زمین، گردشگری، آثار تاریخی، صنعت، اشتغال و… این کلانشهر بپردازد.

بر این اساس بیش از نیمی از صفحات روزنامه عصر اصفهان، به درج اخبار کوتاه از شهر یا استان اصفهان اختصاص یافته و همه روزه بین سه تا چهار صفحه اخبار تولیدی خبرنگاران عصر اصفهان در این روزنامه پوشش داده یا انعکاس می یابد. موضوع های اقتصادی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و حوادث از دیگر عناوین صفحات روزنامه می باشد و درصفحه آخر بطورمعمول به رویدادهای ورزشی پرداخته می شود.

در پایان برخود فرض می دانم از کلیه اشخاص حقیقی وحقوقی، به ویژه همکاران عزیز که در طول این سال ها مراحل مشقت باری را تحمل نموده و در طبع و نشر، صمیمانه ما را در این وظیفه خطیر یاری نموده اند، تشکر و قدردانی نمایم و از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت روز افزون را برایشان مسئلت نمایم.

کد خبر: 140797

نویسنده: : ناصر بهروان

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0