26 مرداد 1399 - 11:12 ق.ظ

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان مطرح کرد؛

درخواست اصفهان از توانیر برای اعمال خاموشی کمتر

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه خاموشی ها از سوی وزارت نیرو و توانیر اعمال می شود، گفت: اصفهان استان صنعتی و در چهارراه ارتباطی کشور است و خسارت زیادی از خشکسالی دیده، از سوی دیگر صرفه جویی هایی در مصرف داشته که باید بسته های تشویقی برای اصفهان درنظر گرفته شود و نسبت به کاهش اعمال خاموشی در این استان اقدام شود.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از ایسنا، منصور شیشه فروش با اشاره به خشکسالی، کمبود بارش ها و منابع آبی در پشت سدهای برق آبی، اظهار کرد: نیروگاه های برق آبی توان تولید برق به اندازه مصرف بخش های مختلف را ندارند و به همین دلیل شاهد خاموشی ها هستیم.

وی افزود: با وجود اقدامات انجام شده در استان در راستای کاهش مصارف برق هنوز در بخش های خانگی اعمال خاموشی می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری اقدامات خوبی برای شناسایی ماینرها و تولید رمزارزها انجام شده، گفت:تیم های شرکت های برق با همکاری بخش های امنیتی و انتظامی و قضایی از ابتدای سال جاری تاکنون ۷ هزار و ۳۸۰ دستگاه ماینر در ۴۳۰ محل کشف کرده اند که توان تولید ۲۱.۹ مگاوات برق داشته اند.

وی با بیان اینکه دستورالعمل های ویژه به همه دستگاه های اجرایی در استان ابلاغ شده، گفت: نصب و راه اندازی مولدهای اضطراری برق، آماده به کار بودن سیستم ها، تعیین مسئول انرژی در دستگاه ها برای مدیریت بار، تاکید بر مصرف بهینه، در مدار قرار دادن مولدهای انرژی و تغییر ساعت کار و تعطیلی روزهای پنجشنبه به تمام دستگاه های اجرایی، نهادها و بانک ها ابلاغ شده و همچنین ملزم به کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته شده اند.

شیشه فروش، تعدیل روشنایی معابر و جاده ها و کنترل مصرف برق، همکاری با شرکت های برق در جهت شناسایی و توقیف مراکز تولید رمزارز، اعزام تیم های گشت و بازرسی به بخش های مختلف و نظارت بر مصرف برق و اعمال خاموشی برای بخش هایی که در مصرف برق صرفه جویی نمی کنند را از دیگر اقدامات درحال انجام در استان برشمرد و افزود: ستاد مدیریت بار منطقه ای تشکیل شده و همه مصارف در بخش های مختلف رصد می شود، همچنین اعمال محدودیت در بخش صنعت و شهرک های صنعتی انجام شده تا بخش خانگی کمتر خاموشی داشته باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه خاموشی ها از سوی توانیر و به صورت سراسری اعمال می شود، گفت: اصفهان یک استان صنعتی است که در چهار راه ارتباطی کشور قرار دارد، ضمن اینکه خسارت زیادی در بخش های مختلف از خشکسالی دیده و درخواست داریم توانیر اعمال خاموشی کمتری به اصفهان بدهد.

وی با بیان اینکه با صرفه جویی هایی که اصفهان داشته باید بسته های تشویقی به اصفهان اختصاص داده شود، گفت: از وزارت نیرو و توانیر درخواست کاهش خاموشی ها در اصفهان را داریم، چراکه همزمان خشکسالی شدیدی در استان داریم که خسارت زیادی به بخش کشاورزی و صنعت وارد کرده و خاموشی برق نیز مزید بر علت شده است.

شیشه فروش همچنین خواستار حمایت از طرح های تولید برق شد و گفت: ۲ هزار مگاوات نیروگاه در استان باید ایجاد شود، از سوی دیگر اصفهان ظرفیت استفاده از انرژی های تجدیدپذیر را نیز دارد که در حال حاضر ۵۰ مگاوات انرژی خورشیدی در استان داریم و ۳۰ مگاوات هم مجوز گرفته، اما کافی نیست و باید در این بخش سرمایه گذاری بیشتری شود تا بتوانیم از انرژی های تجدیدپذیر و توسعه نیروگاه های متناسب با شرایط زیست محیطی استان استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه شرکت توزیع برق موظف شده هرگونه خاموشی را از قبل به مشترکان اعلام کند، گفت: گاهی شرکت توانیر بدون اطلاع استان، برق برخی بخش ها را قطع می کند و مشکلاتی به وجود می آورد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به ۵۰۰ حادثه گرفتاری در آسانسور در این مدت اشاره و خاطرنشان کرد: خاموشی ها خسارت هایی در بخش خانگی و اختلال در ترافیک شهر به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان موظف شد در ۴۰ چهار راه اصفهان برق اضطراری ایجاد کند، گفت: ۲۰ نیروی آموزش دیده شهرداری نیز قرار است به پلیس راهور کمک کنند تا شاهد شلوغی و بی نظمی در زمان خاموشی در چهاراره های پر ترافیک اصفهان نباشیم.

کد خبر: 42054

منبع: ایسنا

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0